13
یکشنبه 2 خرداد 1400
شماره 8226
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به‌سوی شهری هوشمند با حکمرانی خوب

یادداشت یک
فضای پیچیده شهر، انسان‌های اندیشمند را برای رهایی از مشکلات و نارسایی‌ها در رسیدن به حد متعالی زندگی به فکر اصلاح و ایجاد ساختارهای جدید شهری وادار کرده است.
ویژه
شفافیت یکی از وعده‌های شورای پنجم بود که برای دستیابی به آن برنامه‌های مختلفی اجرا و پیگیری شد.
حقوق شهروندی از مفاهیم جدیدی است که امروزه زبانزد عام وخاص شده و بیشتر از این عنوان جهت نشان دادن حق برخورداری عادلانه از امکانات شهری و همچنین بیان عقیده و نظرات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و مدنی استفاده می‌شود.
هر شهری می‌تواند هوشمند باشد. تنها چیزی که برای تغییر و روی ریل قرارگرفتن لازم است، ایجاد و توسعه تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقراری شهر هوشمند خواهد بود که لازمه اصلی آن نیز همت و اراده دولت، شهرداری و تمامی نهادهای مسئول شهری است.
معضلات تهران یکی دو تا نیست و پایتخت تا زیست‌پذیرشدن راه درازی در پیش دارد.

ارمغان تهران هوشمند

گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری درباره تهران هوشمند
«تهران هوشمند، برنامه جامعی است که حوزه‌های خدمات دیجیتال، حمل‌ونقل، نوآوری، محیط‌زیست، ایمنی، انرژی و تحول دیجیتال شهرداری را دربرمی‌گیرد.»؛ این بخشی از صحبت‌های مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری است که پروژه تهران هوشمند را مدیریت می‌کند؛ پروژه‌ای که قرار است تهران را به جایی برای زندگی سالم و شاد، با رفت‌وآمد روان و برخوردار از زیرساخت‌های یکپارچه، مدیریت شهری کارآمد و اقتصادی پویا تبدیل کند.
ارتقای کیفیت زیست

ارتقای کیفیت زیست

جزئیاتی درباره طرح و هزینه‌های هوشمندسازی شهر تهران
مدیران شهرها، تا همین اواخر فناوری‌های هوشمند را به‌عنوان ابزاری غیرمستقیم برای افزایش بهره‌وری درنظر می‌گرفتند و در واقع حساب چندانی روی آن باز نمی‌کردند.
افزودن لایه «شهر و زنان» روی نقشه تهران
افزودن لایه «شهر و زنان» روی نقشه تهران
فاز اول طرح هوشمندسازی شهر برای زنان مسیریابی راحت روی سامانه نقشه تهران برای اماکنی است که مختص آنهاست مانند شهربانوها و شهردخت‌ها
در دنیای امروز و به‌ویژه در شرایط کنونی که بحران کرونا موجب شده تا ترددها در شهر کاهش یابد و با احتیاط انجام شود شاید باید به‌صورت جدی‌تری تمام اقدامات و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند یا شهر الکترونیک برقرار شود تا علاوه بر کاهش معضلات شهری و قطع زنجیره کرونا کمکی به ارتقای کیفیت زندگی شهری شود.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سیاست دولت‌های یازدهم و دوازدهم جلوگیری از فروش تراکم بود.