05
سه شنبه 6 آبان 1399
شماره 8070
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قیمت طلا و سکه در بازار تهران دیروز هم کاهشی بود. درحالی‌که طلای جهانی روند افت قیمت را طی می‌کند و قیمت هر اونس طلا در بازار جهان دیروز با 0.1درصد کاهش به 1898دلار و 28سنت رسید، همزمان بازار تهران نیز شاهد افت قابل‌ملاحظه قیمت طلا بود به‌طوری که قیمت طلا بعد از مدت‌ها از کانال یک میلیون و 300هزارتومان پایین آمد.
قیمت رب گوجه‌فرنگی از اردیبهشت امسال با شیبی ملایم در حال افزایش است و در ماه‌های اخیر دست‌کم 500 تا هزار تومان به قیمت انواع برندها افزوده شده است.
با پایان اجرای پنجمین مرحله طرح فروش فوق‌العاده محصولات شرکت‌های خودروسازی، قیمت‌های پاییزی این خودروها به‌زودی توسط خودروسازان اعلام می‌شود. بر مبنای مجوز قبلی خودروسازان می‌توانند هر 3‌ماه یک‌بار قیمت خودروهای داخلی را افزایش دهند.
محاسبات همشهری نشان می‌دهد

نزول 200میلیارد دلاری بورس در 50روز

ارزش کل بازار سهام در 50روز کاری گذشته 3000هزار میلیارد تومان کاهش یافته است
با نزول سنگین ش0اخ0ص‌ک0ل بورس تهران در مبادلات دیروز جمع کل نزول بازار سهام در 50روز کاری گذشته به 3000هزار میلیارد تومان رسید. ارزش دلاری بورس در این دوره با 200میلیارد دلار کاهش، معادل 47.6درصد افت کرد.

دلار در آستانه ورود به کانال 27هزار تومان

دیروز قیمت هر دلارآمریکا با کاهش هزار تومانی در آستانه ورود به کانال 27هزار تومان قرار گرفت.
نقش حقوقی‌ها در نزول بورس؛ از افسانه تا واقعیت
به غیر از چند مجموعه حقوقی دولتی، بقیه سهامداران حقوقی بزرگ در زمان نزول از بازار سهام حمایت کرده‌اند
آمار‌ها نشان می‌دهد برخلاف عقیده رایج و شایعاتی که در فضای مجازی در مورد نقش سهامداران حقوقی در نزول بورس مطرح می‌شود، سهامداران حقوقی عامل نزول بازار سهام نبوده‌اند و به غیر از چند سهامدار‌ حقوقی دولتی، اتفاقا بقیه سهامداران حقوقی در طول ماه‌های شهریور و مهر با خرید سهام از بورس حمایت کرده‌اند.