22
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
شماره 8223
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بهزاد فراهانی، بازیگر قرار است نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «مهمانی از کارائیب» براساس رمان خودش جلوی دوربین ببرد و همچنین نخستین فیلم حبیب احمدزاده؛ نویسنده نیز در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش دربیاید.
بعد از محمدمهدی حیدریان، مجید مجیدی برای ریاست گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر حکم گرفت.
آسیب‌دیدگی پای رابرت دنیرو هنگام ساخت فیلم «قاتلان ‌ماه گل» آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی، تاریخ اتمام ساخت فیلم را با ابهام مواجه کرده. به‌نظر می‌رسد پس از بهبودی دنیرو ساخت این پروژه دوباره آغاز شود و در نهایت فیلم «قاتلان ‌ماه گل» تا پایان سال‌2021 آماده اکران شود.

سلمان در شام

داوود میرباقری قصه زندگی سلمان فارسی را در خرابه‌های شام پیش می‌برد
تلویزیون
پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری سریال الف‌ویژه «سلمان فارسی» حدود 5سال طول بکشد؛ سریالی که کارگردانش داوود میرباقری است و در کارنامه این کارگردان سریال‌هایی چون «امام علی»، ‌«مسافر ری»، ‌«معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» دیده می‌شود و قرار است زندگی «سلمان فارسی» را به تلویزیون بیاورد.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
«فرزندکشی» مضمونی است که بارها و بارها در ادبیات و اسطوره‌های ملل مختلف تکرار شده و همین موضوع تحیر آدمی را دربرابر چنین شقاوتی می‌نمایاند. برای نمونه، در نمایشنامه «تیتوس اندرونیکوس» شکسپیر، تیتوس دخترش لاوینیا را که به او تجاوز شده می‌کشد تا به‌زعم خود آبروی ریخته‌شده‌اش را دوباره به‌دست آورد.