09
پنج شنبه 30 دی 1400
شماره 8418
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اتفاقا این روزها نیاز بیشتری به خنده‌سازان داریم

یادداشت
به سلامتی و از این هفته هم ‌ با ایده چهار روزنامه در یک روزنامه همشهری در خدمت شما هستیم و البته فرم صفحه اول ما در روز هفتم نیز تغییراتی داشته است؛
ویژه
این سال‌ها لابد در جریان ماجراهای اردوغان و ترکیه و بلندپروازی‌هایی که دارد، ماجراهای صفویه و عثمانی و... را هم زیاد شنیده‌اید.
بهار نامی است که صاحب باسلیقه این قنادی در سال1307 برای آن انتخاب کرد و دست بر قضا اسم بامسمایی از آب درآمد.
در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر شهرهای جنوبی کشورمان، نمی‌توان از فرهنگ غذای خاص این خطه به راحتی گذشت؛ غذاهای خوش‌عطر و طعمی که به‌دست این مردمان مهمان‌نواز تهیه و آوازه‌شان جهانی شده است.
بخشی از افراد مهم و نخبگان هر جامعه‌ای را، کارآفرینان و آدم‌های اقتصادی و ثروت‌ساز مهم آن جامعه تشکیل می‌دهند.
آب به‌عنوان یک عنصر حیاتی همیشه برای انسان مانند کلید اسرار عمل کرده و نبودنش چرخه زندگی هر موجود زنده‌ای را به خطر خواهد انداخت.
ما ایرانی‌ها عادت داریم که به تنوع آب و هوایی کشورمان ببالیم اما برخی کشورهای دنیا از این حیث گوی سبقت را از ما ربوده‌اند.

اینها چرا نمی‌خندند؟

گزارشی از پشت صحنه «جوکر» که با حضور احسان علیخانی و سیامک انصاری این روزها حسابی خبرساز شده است
اینجا استودیوی قرن جدید است؛ همان جایی که قبل از این مسابقه پرطرفدار‌«عصر جدید» در آن برگزار و ضبط شده است.
تفریح وقت تلف کردن نیست

تفریح وقت تلف کردن نیست

زندگی خیلی از ما خلاصه شده در کار و کار، آنقدر سر خودمان را با شغل و فعالیت‌های کاری بیرون از خانه گرم کرده‌ایم که دیگر وقتی برای گذراندن با خانواده برایمان باقی نمانده است.
سوغات قم برای مظفرالدین شاه
قبل از پیدا شدن سر و کله شیرینی‌های دانمارکی و فرانسوی در مهمانی ایرانی‌ها، باقلوا، مسقطی، راحت‌الحلقوم و سوهان پای ثابت تشریفات عید به‌حساب می‌آمدند. این شیرینی‌های سنتی که پیشینه برخی از آنها به دوره حکومت قاجار برمی‌گردد هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در مهمانی ایرانی‌ها به‌خصوص مهمانی‌های عید دارند.
بازخوانی حکایت‌ها و روایت‌های افرادی که موفق شده‌اند به جایگاه بزرگی برسند؛ همیشه هم برای همگان آموزنده بوده، هم برای کسانی که می‌خواهند این راه را آغاز کنند پر از نکته‌های فراوان. به همین دلیل در این حوزه کتاب‌های مختلفی نشر یافته است.

گرم، معدنی و درمانی

هر آدمی به نوعی و شکلی با طبیعت ارتباط برقرار می‌کند و کمتر آدمی را شاید بتوان پیدا کرد که با طبیعت بیگانه باشد.

در جست‌وجوی اکسیژن

اکسیژن بدیهی‌ترین عنصر برای ادامه حیات موجودات زنده است اما نفس کشیدن در برخی شهرهای دنیا به همین سادگی نیست.

ستاره سیاهپوست سینما

ویلارد کارول «ویل» اسمیت جونیور که با نام ویل اسمیت شناخته می‌شود، هنرپیشه، خواننده هیپ‌هاپ، دوبلور و همچنین تهیه‌کننده آمریکایی است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
مدیریت منابع آب در سال‌های اخیر از موضوعی فرعی به مسئله‌ای محوری و مهم تبدیل شده و مدیریت تأمین و توسعه منابع آب به‌عنوان یک عامل پویا و مؤثر در جهت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات لازم برای بهره‌گیری از منابع آب از سال‌ها پیش شکل گرفته و توجه عمده خود را به توسعه منابع آب، موضوعات زیست‌محیطی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و سازمانی معطوف کرده است.
بله خلاصه، کوتاه سخن آنکه در سرزمین خبرخیزی داریم زندگی می‌کنیم و از این بابت باید ایران را جزو خبرخیزترین و خبرسازترین کشورهای جهان طبقه‌بندی کنیم.
قرار نیست همیشه ژله را کنار غذا و سر سفره میل کنیم. گاهی برای تنوع در پذیرایی هم که شده بهتر است کمی خلاقیت به ‌کار ببریم و یک میان‌وعده ژله‌‌ای برای خود و مهمانان‌مان تهیه کنیم. پیشنهاد ما تهیه ژله قند‌ پهلو است؛ بله درست شنیده‌اید.