17
پنج شنبه 30 دی 1400
شماره 8418
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رکورددارهای هر چیز

با درگذشت خنتو که پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان جام باشگاه‌های اروپا بود، برخی رسانه‌ها رکوردهای منحصربه‌فرد تاریخی در هر حوزه را جمع‌آوری کرده‌اند که 5تای آنها متعلق به کریستیانو رونالدو و 7تا از آن مسی است. مسی رکورددار بیشترین گل زده، پاس‌گل و قهرمانی در یک باشگاه خاص را دراختیار دارد و این مرهون حضور طولانی‌مدت او در بارسلوناست.
ویژه
گرت بیل پس از مدت‌ها لطف کرد و در تمرین رئال مادرید شرکت کرد. در اینکه او هیچ تعصبی به رئال مادرید ندارد، هیچ شکی نیست. یک‌بار هم که هنوز تا این حد از ترکیب دور نمانده بود در اردوی تیم ملی ولز در پلاکاردی نوشته بود «ولز، گلف، رئال مادرید، به همین ترتیب». او فصل آخر حضورش در مادرید را سپری می‌کند و گفته می‌شود اگر تیم ملی ولز در پلی‌آف نتواند جواز صعود به جام‌جهانی را به‌دست آورد، از فوتبال خداحافظی می‌کند.
پدرو براوو، دوست صمیمی مینو رایولا که خودش هم مدیر برنامه بازیکن است، گفته اگر امباپه به رئال مادرید برود، هالند به بارسلونا خواهد رفت. رایولا رابطه خوبی با لاپورتا دارد و بارسلونا دنبال راهی برای فراهم‌کردن پول خرید مهاجم نروژی و همچنین پورسانت مدیر برنامه‌های او‌ست.
در جریان برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان توابع استان تهران که به میزبانی پاکدشت برگزار می‌شد، درگیری بین 2تیم پاکدشت و نسیم‌شهر حاشیه‌های فراوانی آفرید. درگیری آنقد‌ر شدید بود که پای تماشاگران هم به تشک مسابقه باز شد و زد و خورد شدیدی بین طرفداران 2تیم رخ داد. هیأت کشتی تهران حالا علاوه بر اینکه در بخش قهرمان‌سازی منفعل عمل کرده، بابت ایجاد حاشیه و درگیری در زیرمجموعه‌اش هم مورد انتقاد قرار گرفته است.
واکسن‌گریزی پدیده جدیدی نیست اما با شیوع همه‌گیری کووید-19 و به تبع آن ساخت واکسن‌هایی علیه این بیماری، دوباره کمپین‌های ضد‌واکسن شروع به‌کار کردند تا باورهای غلط را بین مردم رواج دهند. تبعیت از واکسن‌گریزی بسته به نژاد، جنسیت، ملیت یا موقعیت خاصی نیست. هرکسی می‌تواند اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده این کمپین‌ها را باور کند. اما داشتن چنین باورهایی از سوی ورزشکاران یا افرادی که الگوی بخشی از جامعه شناخته می‌شوند، بحث‌برانگیز است.
کم‌کم به نقل‌وانتقالات نیم‌فصل فوتبال ایران نزدیک می‌شویم و بازار شنیده‌های غیررسمی حسابی داغ است.
مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هنوز به پایان نرسیده و معطل برگزاری مسابقه استقلال و پیکان است تا هشتمین تیم صعود کرده از این دور هم مشخص شود.

رؤیایت را شیرین‌تر کن

تیم ملی فوتبال زنان ایران امروز برای نخستین‌بار جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند؛ ایران به لحاظ رنکینگ ضعیف‌ترین تیم جام است اما حداقل به صعود از گروه امید دارد
ساعت17:30 امروز، یک لحظه تاریخی برای فوتبال زنان ایران است. تیم ملی برای نخستین‌بار در جام ملت‌های آسیا بازی می‌کند.
ستاره بی‌رؤیا

ستاره بی‌رؤیا

انتخاب‌های سعید عزت‌اللهی همچنان هیجان‌انگیز نیست
سعید عزت‌اللهی در آستانه پیوستن به الغرافه قطر قرار گرفته؛ انتخابی که در تناسب و هماهنگی کامل با کارنامه این هافبک دفاعی به‌نظر می‌رسد. عزت‌اللهی زمانی که تنها 18سال داشت، به تیم جوانان باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست.
2هزار زن، 8هزار مرد
سهمیه‌بندی زنان و مردان برای بازی پنجشنبه آینده ایران و عراق مشخص شد
برخلاف آنچه پیش از این اعلام شده بود، از 10هزار قطعه بلیتی که برای مسابقه هفته آینده ایران و عراق به فروش می‌رسد فقط 2هزار سهمیه به زنان اختصاص خواهد یافت.
خبر آخر
تیم ملی هندبال ایران امروز با روحیه خوب مقابل عربستان قرار می‌گیرد. این تیم که در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شده است، در 2بازی پپاپی به 2پیروزی رسید. ایران روز اول استرالیا را 32-10 شکست داد و در بازی دوم هم دیروز هند را 42-29 برد. پیش‌بینی می‌شد که ایران در این دو بازی کار سختی نداشته باشد. نه هند و نه استرالیا کارنامه درخشانی در هندبال ندارند و 2پیروزی آسان، توقع بیجایی از تیم نبود.

عدد بازی/چلسی در حد نوریچ

توماس توخل در پاسخ به خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی پس از تساوی یک-یک با برایتون درباره افت چلسی گفت: «اگر به وضعیت بازیکنان کلیدی مصدوم، کرونایی و برنامه بازی‌ها نگاه کنید، پاسخ این سؤال را خودتان می‌فهمید.»

جدول‌اعداد | 4127

اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.

جدول 8418

جدول 8418
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
در ادامه حذف مدعیان از جام حذفی، گل‌گهر هم برابر نساجی تن به شکست 3 بر یک داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. نکته ویژه این بازی اما غیبت امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی بود.
تیم سپاهان با 4بازیکن، بیشترین تعداد نفرات را در تیم منتخب نیم‌فصل دارد.
بازیکنان و مربیان پرسپولیس هفته‌های زیادی است از شرایط مالی این باشگاه ناراضی‌اند و این نارضایتی را بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند.