03
پنج شنبه 30 دی 1400
شماره 8418
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یادداشت/ هوای پاک‌ حقوق عامه، اقدام ملی

آلودگی هوای شهرها و کلانشهرها یکی از پیامدهای منفی و مخرب زیست‌محیطی صنعتی شدن شهرها محسوب می‌شود. در کنار نقش غیرقابل انکار کارخانه‌ها و سوخت‌های فسیلی آنها، حمل‌ونقل موتوری نیز به‌عنوان یکی از مصادیق تحول صنعتی در سده گذشته، از عوامل مولد آلودگی هوای شهرهاست.
ویژه
شهردار تهران در گفت‌وگو با نمایندگان آتش‌نشانان معترض که روز گذشته به خیابان بهشت آمده بودند، گزارشی از آخرین پیگیری‌ها و اقدامات خود درباره مطالبات معیشتی آتش‌نشانان تهران ارائه داد.
شهردار تهران و سفیر تایلند در ایران در دیدار با یکدیگر در زمینه مسائل و موضوعات شهری ازجمله طرح موتور برقی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
شهردار تهران در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «بودجه۱۴۰۱ شهرداری تهران با ۵۱ درصد رشد، تقدیم اعضای محترم شورای شهر شد. در این بودجه، ‌حمل‌ونقل ۳۳درصد، درآمدها ۵۵درصد و واگذاری دارایی سرمایه ۸۹درصد رشد داشته است. بیشترین سهم را برای توسعه هوشمندسازی شهر درنظر گرفته‌ایم.»
براساس هشدارهای هواشناسی، توده‌ای از هوای سرد بخش‌های زیادی از کشور را احاطه کرده و احتمال یخ‌زدگی وسایل و معابر در شهر‌های مختلف ازجمله تهران وجود دارد.

رایزنی شهرداری با دولت برای تأمین 630 واگن چینی

با حل مشکل پرداخت سهم 15درصدی اولیه از سوی دولت،‏‏‏‏‏‎ راه برای استفاده از ظرفیت فاینانس خارجی مترو باز می‌شود‏‏
گزارش
شهرداری تهران درحال رایزنی با دولت سیزدهم است تا مشکل پرداخت سهم 15درصدی برای سفارش ساخت 630دستگاه واگن مترو به طرف چینی را حل کند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود موضوعی که پس از سال‌ها معطلی و بلاتکلیفی که حاصل عمل‌نکردن دولت قبل به تعهداتش است، سرانجام برطرف شود.

بازشدن قفل ساخت‌وساز با تسهیلگری

شهرداری تهران با اجرای 2طرح به‌دنبال ایجاد تسهیلگری برای ساخت‌وساز در مناطق 22گانه شهر تهران است. در واقع تلاش می‌شود تا با ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی در قالب طرح تفصیلی رونقی به ساخت‌وساز شهر تهران داده شود. از سوی دیگر نیز، شهرداری به‌تازگی الزاماتی را برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها از نظر مصالح درنظر گرفته تا ساختمان‌های جدید، با ایمنی و استحکام بالاتری به بهره‌برداری برسد.
حمل و نقل/ روز جمعه، مترو در ایستگاه کرج تا هشتگرد سرویس‌‌دهی ندارد
سرویس‌‌دهی خط ۵ مترو در محدوده ایستگاه‌های کرج تا هشتگرد، به‌علت ادامه عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری، جمعه اول ‌بهمن‌ ماه انجام نمی‌شود. به گزارش همشهری، همانند هفته گذشته و به‌منظور رفاه حال شهروندان هماهنگی‌های لازم با کمیته فنی استانداری البرز، سازمان اتوبوسرانی و پلیس راهور جهت انتقال مسافران انجام شده است.
PDF شهر
کوتاه شهر
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران اعلام کرد: تردد بی‌شمار خودروهای دیزلی و موتورسیکلت‌های فرسوده بلای جان هوای پایتخت شده است.