9
دو شنبه 6 اسفند 1397
شماره 7611
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دست‌هایت را ببینم!

از مصر باستان تا هخامنشیان و یونانی‌ها در دست دادن ما سهیم بوده‌اند
اینکه الان ما خیلی راحت تا به هم می‌رسیم دست می‌دهیم قبلا خیلی ساده نبوده و انسان‌های اولیه وقتی همدیگر را می‌دیدند احتمالا سنگ و چوب به هم پرت می‌کردند.
ویژه
دستان انسان همان اعضایی بودند که کمک کردند تا ابزار مختلف برای پیشرفت تمدن بشر ساخته شود. دستان به ما کمک کردند تا همه کار کنیم.
روی بعضی دست‌ها نمی‌توان قیمت گذاشت؛ مثلا دست‌های یک فرشباف که یک سال شبانه‌روز با نخ‌های رنگارنگ پشت یک دار قالی دانه به دانه تارها را به پودها گره زده.
چند تغییر حالت در فرم دست‌ها می‌تواند دریایی از احساسات را به بیننده منتقل کند؛ اخطار، آرامش، اضطرار، عجله، حمایت. دست‌ها زبان گویای انسان‌هایی هستند که به هر دلیلی توان سخن گفتن ندارند و ابزار ارزشمند هنرمندانی که زیبایی دست انسان را به نمادی از مفاهیم ارزشمند تبدیل می‌کنند و آثاری خلق می‌کنند که درک آنها نیازمند شرح و کلام چندانی نیست.
نیمه‌ اول بازی صفر بر صفر تمام شده است. تساوی برای بازی‌ای تقریبا برابر و هم‌سطح. تقابل آرژانتین جاه‌طلب کارلوس آلبرتو با انگلستان بابی رابسونی که با یکی از بهترین‌ تیم‌های 2دهه اخیرش به جام‌جهانی آمده است.
ارتباط گرم و اطمینان‌بخشی که انسان‌ها از طریق دست دادن با هم برقرار می‌کنند.
انگشتان دست، جزو اندام‌هایی هستند که بیشتر در معرض تماشا و قضاوت دیگران .
تا چه اندازه با ارتباط‌های غیرکلامی از طریق دست‌ها آشنایید؟

من به این دست‌ها مشکوکم

واکاوی حرکت‌ها و تیک‌های دست‌ها در گفت‌وگو با یک روانشناس
براساس یافته‌های دانشمندان علوم رفتاری تنها حدود 30تا 40درصد از ارتباطات ما به‌صورت کلامی و حدود 60تا 70درصد آن به‌صورت غیرکلامی یعنی بااستفاده از حالت‌های سر،دست، چشم، پا، ابرو و ... صورت می‌گیرد
قضاوت را به حالت تعلیق درمی‌آورم

قضاوت را به حالت تعلیق درمی‌آورم

جست و جوی امکان‌پذیر بودن پیشگویی در نوشته‌های فلسفی، علمی و روانشناسی
کف دست انسان‌ها پر از خطوطی رازآلود است؛ شیارهایی بلند و کوتاه، خمیده و درهم‌تابیده که کف دست را پوشانده‌اند.
مزیت‌های زندگی در دنیای راست‌دست‌ها
مزیت‌های زندگی در دنیای راست‌دست‌ها
بررسی یافته‌های علمی درباره توانایی‌های آدم‌های چپ‌دست
ارسطو، موتزارت، لئوناردو داوینچی، نیکلا تسلا، ماری کوری، مارک توین، بیل‌گیتس، ‌لیونل مسی و باراک اوباما.
هنرمندان زیادی در جهان از حالت و فرم دست‌ها برای خلق آثار خود الهام گرفته‌اند.

جلوی دست‌هایت را بگیر!

او از دست‌هایش می‌ترسد. آنها را در جیب‌هایش مخفی می‌کند و هر بار که قرار است درباره دست‌هایش توضیح دهد.

اینجا بوی خون می‌دهد

«هنوز اینجا بوی خون می‌دهد و همه عطرهای عربستان هم به این دست کوچک بوی دیگری نخواهد داد.»؛ و این سرنوشت دست‌های جنایتکار مکبث است.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
1- فقط اگر چند لحظه به دست‌هایتان دقیق فکر کنید، بی‌نهایت بهانه برای نوشتن از دست‌ها پیدا می‌شود؛ مثلا همین امروز چندبار برای رساندن منظورتان به دیگران از «دست» استفاده کرده یا شنیده‌اید.
«دست‌دادن یا دست‌ندادن با جنس مخالف» از ابتدای انقلاب به‌عنوان دغدغه‌ چهره‌‌های سیاسی، هنری و ورزشی هنگام مواجهه با مردمانی از سرزمین‌های غیرمسلمان شناخته‌می‌شود؛ از مردان و زنان سیاسی گرفته تا سلبریتی‌های سینما، هر کدام به‌نحوی در این معادله پیچیده  حضور داشته و بنا بر نوع واکنش‌شان در معرض قضاوت‌های گوناگون قرار گرفتند.
نامت را به من بگو دست‌ات را به من بده حرفت را به من بگو قلبت را به من بده من ریشه‌های تو را دریافته‌ام با لبانت برای همه لب‌‌ها سخن گفته‌ام و دست‌هایت با دستانِ من آشناست... «احمد شاملو» دست‌هایم را در باغچه می‌کارم سبز خواهم شد، می‌دانم، می‌دانم، می‌دانم و پرستوها در گودی انگشتان جوهری‌ام تخم خواهند گذاشت... «فروغ فرخزاد» دست‌ها در بریده‌هایی از شعر فارسی/ نامت را به من بگو/ دست‌ات را به من بده