04
شنبه 24 آبان 1399
شماره 8084
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رشد 82درصدی هزینه زندگی

برآوردها نشان می‌دهد هزینه معیشت خانوارهای کارگری در سال‌جاری با رشد 82درصدی به 9میلیون تومان رسیده است
گزارش
اعضای کارگری شورای‌عالی کار 40روز پیش برای برگزاری جلسه فوق‌العاده این شورا و تصمیم‌گیری در مورد جبران هزینه معیشت کارگران درخواست داده‌اند.
ویژه
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز دنیا با ناعادلانه خواندن تحریم‌های آمریکا که مانع دسترسی ایران به میلیاردها دلار از درآمدهایش از محل صادرات منابع هیدروکربوری شده است، اعلام کرد: دسترسی نداشتن به این درآمد مانع از این شده است تا ایران بتواند به مبارزه بهتر با کووید-۱۹ و محافظت از مردم با خدمات پزشکی و مشوق‌های اقتصادی و اجتماعی به‌دلیل محدودیت‌های وضع شده ناشی از ویروس کووید-۱۹ بپردازد.
سهیل پورحاجی، معاون مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صمت اعلام کرد: در 7‌ماه امسال حجم سرمایه‌گذاری مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشته است.
گزارش میدانی همشهری از شعب 8 بانک در شرق و مرکز پایتخت، افزایش سود بانکی را تأیید نمی‌کند

افزایش سود بانکی؛ افسانه یا واقعیت

سپرده‌گذاران بانکی با نرخ بهره منفی فعلی، پنهانی به دولت مالیات می‌دهند
بانک
سود بانکی افزایش یافته است؛ جلوی بانک‌های متخلف را بگیرید، چرا از سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها مالیات نمی‌گیرید، بانک‌ها در حال دور زدن بانک مرکزی هستند و به برخی از سپرده‌های درشت‌ارقام، سود 20 تا 22درصد می‌دهند.

آغاز ترخیص کالاهای اساسی از گمرک

ترخیص 3میلیون و ۹۳۴‌هزار تن کالاهای اساسی انبار‌شده در گمرک شتاب گرفت
تنگناهای تامین و تخصیص ارز، همزمان زمینه انبار مواداولیه، کالاهای اساسی و اقلام مصرفی را در گمرک و همچنین کمبود و گرانی در بازار خرده‌فروشی را فراهم کرد، اما با مصوبه ستاد هماهنگی دولت، روند ترخیص این کالاها در 2هفته اخیر سرعت گرفته و مسئولان تنظیم بازار از رشد عرضه و کاهش قیمت برخی اقلام کالایی خبر می‌دهند.
اجازه مانور قیمت بلیت هواپیما در دامنه نرخ‌نامه 98
تعیین تکلیف ماجرای افزایش قیمت بلیت هواپیما به مراحل پایانی رسیده و آنگونه که معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری می‌گویدکه احتمالا امروز نهایی خواهد شد.