06
دو شنبه 16 فروردین 1400
شماره 8187
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دروازه ریلی به اوراسیا

دریچه
در بین مدهای مختلف حمل‌ونقل یعنی هوایی، ریلی، دریایی و همچنین جاده‌ای، برای مسیرهای طولانی، حمل‌ونقل دریایی بسیار مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند ده‌ها هزار تن کالا را در یک مرحله جابه‌جا کند.
اولین پارک بانوان کرمانشاه قرار بود پایان سال گذشته افتتاح شود، اما روند اجرایی این پروژه به‌گونه‌ای است که انتظار بهره‌برداری از آن حداقل تا حدود 2ماه آینده وجود نخواهد داشت.
سنت دیرینه «چهره‌گران» یا پشم‌چینی گوسفندان در شهرهای مختلف آغاز شده است. دامداران و دامپروران هر سال با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا برای پشم‌چینی اقدام به شستن و چیدن پشم گوسفندان می‌کنند.

اینچه‌برون؛ بارانداز جدید ایران

واگن‌های باری ایرانی برای اولین بار به ترکمنستان رفت تا ظرفیت جدیدی در جذب سرمایه‌گذار و تبدیل اینچه‌برون به بارانداز بزرگ ورود و خروج کالا ایجاد شود
گزارش
ایجاد کریدور ریلی و ساخت بندر خشک در اینچه‌برون گلستان، طرحی از مجموعه مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری دولت یازدهم به این استان بود؛ مصوبه‌ای که گرچه بلافاصله کلنگ اجرایی آن به زمین خورد و فعالیت برای راه‌اندازی بارانداز بزرگ تبادل کالا آغاز شد، اما پیچ و تاب‌های دریافت مجوز و تامین اعتبار طی ۶سال، اهداف پروژه را به ابعاد کوچک‌تری تقلیل داده بود؛ اهدافی که به‌نظر پس از نوروز۱۴۰۰ دوباره به چشم‌انداز نهایی خود نزدیک‌تر شده اند.
دردسر ریزگردها درکرمان

دردسر ریزگردها درکرمان

باد شدید و ریزگرد موجب بسته شدن راه 16روستا و بروز خسارت‌هایی به زیرساخت‌های ریگان شد
همانطور که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌داد شهرهای جنوبی کرمان در روزهای گذشته با باد شدید و ریزگرد مواجه شدند.
ثبت ملی «شاهدیه» و اما و اگرهای حفاظت
ثبت ملی بافت تاریخی شاهدیه در شهرستان یزد در آغاز سال1400، خبری خوش برای دوستداران میراث فرهنگی بود.