• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127273
+
-

پارک بانوان‌کرمانشاه معطل بودجه ماند

پیگیری
پارک بانوان‌کرمانشاه معطل بودجه ماند

اولین پارک بانوان کرمانشاه قرار بود پایان سال گذشته افتتاح شود، اما روند اجرایی این پروژه به‌گونه‌ای است که انتظار بهره‌برداری از آن حداقل تا حدود 2ماه آینده وجود نخواهد داشت.  
به گزارش گروه ایرانشهر، موضوع راه‌اندازی پارک از 2 دهه گذشته مطرح بود، اما اقدام خاصی برای آن صورت نگرفت تا در نهایت تابستان سال گذشته شهرداری کرمانشاه از ساخت این پارک در بوستانی حوالی بیمارستان حضرت معصومه(س) خبر داد. قرار بود این پروژه به‌عنوان یکی از کامل ترین پارک‌های بانوان کشور افتتاح شود، اما هم‌اکنون حتی زمان قطعی تحویل بوستان مشخص نیست و برخی مسئولان از احتمال تکمیل آن در تابستان خبر می‌دهند.

شهرداری، متولی پارک بانوان
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی این پارک همچنان ادامه دارد، گفت: مشکلات اعتباری و مالی در مجموعه شهرداری مانند دیگر دستگاه‌های کشور وجود دارد و با محدودیت‌هایی در تامین منابع مورد نیاز این طرح مواجه هستیم. البته کار عمرانی پارک بانوان کرمانشاه به خوبی در حال انجام است، اما نمی‌توانیم زمان دقیقی برای تکمیل و افتتاح آن اعلام کنیم. «مهدی عبدالمالکی» افزود: بودجه شهرداری مانند منابع مالی وزارتخانه‌ای نیست که فصل بودجه و تامین و تخصیص مشخص داشته باشد. شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی غیردولتی منابع مالی‌شان را به‌صورت هزینه - درآمد مشخص می‌کنند و با هر پروژه‌ شهری که تعریف می‌شود در انتها یک ستاره با تبصره به شرط تحقق بودجه دارد. به‌گفته عبدالمالکی، نخستین پارک بانوان کرمانشاه به‌صورت مستقیم از سوی شهرداری مرکز استان در حال انجام است و به پیمانکار واگذار نشده. او تأکید می‌کند: تمام تلاش ما تکمیل این بوستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اما به شرط تحقق منابع مالی است. این مسئول درباره احداث پارک مشاهیر و هنرمندان در کرمانشاه هم عنوان کرد: هم‌اکنون اجرای این بوستان در زیباپارک کرمانشاه در مرحله تولید محتواست و به محض تکمیل شدن ۱۵ سردیس بزرگان استان و البته پلتفرم‌های معرفی، این سردیس‌ها نصب و پارک مشاهیر افتتاح خواهد شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری برنامه مجازی به نام مفاخر کرمانشاه در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تندیس خلبان امیر فرج‌الله برات‌پور، پایان هفته رونمایی خواهد شد. برات‌پور برنامه‌ریز و فرمانده بخشی از عملیات اچ ۳ در جنگ تحمیلی ایران و عراق بود که پایگاه الولید را شجاعانه بمباران کرد.
تحویل پارک بانوان، شاید خرداد‌ماه مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه هم درباره تأخیر چند ماهه افتتاح پروژه پارک بانوان کرمانشاه گفت: به‌دلیل نبود برخی امکانات و وسایل پارک، زمان‌بر بودن تهیه و خرید آنها و شرایط نامناسب آب و هوایی در برخی روزها پروژه دو، سه‌ماه به تأخیر افتاد. البته کارها در حال انجام است و تلاش مجموعه شهرداری تحویل پروژه تا خرداد امسال است.
به‌گفته «حسن مرادی» نخستین پارک بانوان کرمانشاه 7300 مترمربع مساحت دارد و همه امکانات تفریحی، ورزشی و آموزشی ازجمله پیست دوچرخه‌سواری، زمین ورزشی، میز شطرنج، وسایل بازی و... در آن لحاظ شده است. همچنین در محل پارک، فضایی برای نگهداری کودکان با تجهیز وسایل بازی درنظر گرفته شده تا بانوان بتوانند با خیال راحت در محل پارک استراحت و ورزش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید