02
دو شنبه 16 فروردین 1400
شماره 8187
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راهبردهای انتخاباتی روی میز جبهه اصلاحات

اصلاحات
دومین نشست جبهه اصلاحات ایران در سال جدید با حضور اعضا به‌منظور بررسی پیشنهادهای کمیته‌های مجمع و راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد.
ویژه
دیروز هم ادامه شبهات نسبت به ابقای سعید محمد در جایگاه مشاورت فرمانده سپاه با وجود اذعان به تخلفات او از سوی معاونت سیاسی سپاه واکنش سخنگوی سپاه را به همراه داشته است؛ اینکه سردار محمد با چه تخلفاتی از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا برکنار شد و چرا همچنان در این نهاد ادامه خدمت می‌دهد.
اگرچه فضای سیاسی کشور در حدود2 هفته‌ای که از آغاز سال جدید می‌گذرد همچنان درگیر رایزنی‌های انتخاباتی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی است و هنوز صحنه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری در 2 اردوگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا آنچنان که باید شفاف نشده، اما آنچه بیش از پیش برای فعالان سیاسی به دغدغه‌ای اساسی تبدیل شده مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است؛ موضوعی که به اذعان تحلیلگران و کارشناسان سیاسی یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای آن ایجاد شور انتخاباتی در فضای سیاسی کشور است که طرح شعارهای تبلیغاتی ازسوی کاندیداها می‌تواند محرک ایجاد چنین فضایی باشد.
سفیر سابق ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با همشهری سند همکاری با چین را تحلیل کرد

می‌توانیم واسطه میان شرق و غرب باشیم

اقدامات خوبی برای لغو تحریم‌ها‌ در دست اجراست
گفت و گو
غلامعلی خوشرو، سفیر سابق و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در رابطه با سند همکاری ایران و چین معتقد است که اقتصاد ایران و چین می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.
PDF ایران
کوتاه ایران
اولین روز کاری مجلس در سال جدید با ورود به سند همکاری ایران و چین و مذاکرات 1+4شروع شد؛ 2موضوعی که این روزها تقریبا اغلب اخبار سیاسی را به‌خود اختصاص داده‌اند.