23
شنبه 22 آذر 1399
شماره 8108
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال مهاجران

ادبیات مهاجرت، ژانر جدیدی در ادبیات داستانی ایران بود
داستان
سال‎‌‎های اولیه انقلاب گذشته بود و جنگ در میانه بود.
ویژه
دکتر مینو محرز که این روزها نام او را به‎‌‎عنوان یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا زیاد می‎‌‎شنویم، در سال1324 در تهران و از مادری خانه‎‌‎دار و پدری پزشک متولد شد.
معماری
سال عجیبی برای مردان انقلابی‎‌‎ است؛ از یک سو با تغییر جریان جنگ، تلاش اندکی برای سازندگی خصوصاً در تهران آغاز شده و از سوی دیگر، تغییر در سیاست‎‌‎های کلان حاکمیت، شهرهای بزرگ را با دو پدیده افزایش جمعیت مهاجر و موالید مواجه کرده است.
یکی از امضاها تنها چند ساعت دوام داشت، بعضی‎‌‎ها خیلی زود و بعضی‎‌‎ها خیلی دیر پشیمان شدند، و هنوز هیچ‎‌‎کس مسئولیت جمع‌آوری امضاها را گردن نمی‎‌‎گیرد؛ معروف‎‌‎ترین استعفای دسته‎‌‎جمعی در فوتبال اما واقعیتی است که برخی نام‎‌‎ها تا ابد با آن در یادها می‎‌‎مانند.
24، 30، 49 یا... نفر؟ هنوز هم کسی نمی‎‌‎داند که تعداد واقعی افرادی که به‎‌‎دست مجید سالک محمودی به قتل رسیدند، چند نفر بودند.

مردم در کاخ

کاخ نیاوران به موزه تبدیل شد
گزارش ویژه
گشت‎‌‎و‎‌‎گذار در کاخ‎‌‎های دیروز و تفرجگاه‎‌‎های امروز، همیشه پرسش‌برانگیز است.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
آغاز جنگ عراق علیه ایران با پیشروی نیروهای عراقی در خاک ایران همراه بود.
یکی از دلایل ماندگاری سریال‎‌‎های دهه 60 را محدودیت گزینه‎‌‎های سرگرمی در آن دوران می‎‌‎دانند که باعث می‎‌‎شد افراد زیادی، خواه ناخواه، به سمت تلویزیون جذب شوند و فارغ از سطح کیفی سریال‎‌‎ها، به تماشای آنها بپردازند.