20
چهار شنبه 1 بهمن 1399
شماره 8140
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خبرنگار بودن سخت است. نه اینکه ۲۷ سال است خبرنگارم، نه اینکه روزنامه‌ها در ایران همیشه در هراس بوده‌اند و دست به عصا راه رفته‌اند.... نه اینکه امنیت شغلی نیست یا ممکن است برای هر نوشته ناخوشایندی سر از ناکجاآباد دربیاوری و نه‌اینکه زمان روزنامه‌های کاغذی به سر آمده و آنها مرجعیت خبر از کف داده باشند؛ به‌خاطر فضای مجازی و چه و چه و چه. نه، خبرنگار بودن سخت است اما خبرنگار اجتماعی بودن سخت‌تر.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز گامِ دوم طرح «نمایش نما» از اول بهمن ۱۳۹۹ خبر داد.
آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های حیران در مرز ایران و آذربایجان باعث واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی شده است. کاربران با هشتگ #حیران_یانیرحیران می‌سوزد خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع شده‌اند.
طرح روز
زوریخ: دولت سوئیس به رأی‌دهندگان در همه‌پرسی هفتم مارس در این کشور توصیه کرد با طرح ممنوعیت پوشش کامل صورت که معمولا زنان مسلمان به آن مقید هستند، مخالفت کنند.
بانکوک:‌ وکلای یک کارمند سابق دولت تایلند می‌گویند موکلشان به حکم بی‌سابقه ۴۳سال و ۶‌ماه زندان به اتهام توهین و بدنام کردن سلطنت محکوم شده است.

عکس روز

مراسم یادبود شیده لالمی، دبیر گروه جامعه روزنامه همشهری، دیروز در حیاط ساختمان موسسه همشهری برگزار شد.
کشف آرامگاه ملکه نئیت

کشف آرامگاه ملکه نئیت

قاهره: باستان‌شناسان در مصر توانسته‌اند گنجینه‌ای شامل مجموعه‌ای از آرامگاه‌ها و تابوت‌ها و اجساد مومیایی متعلق به مصر باستان را در گورستان «سقاره» واقع در جنوب قاهره، پایتخت مصر کشف کنند.
3ماه زندگی در فرودگاه
3ماه زندگی در فرودگاه
شیکاگو: مردی در آمریکا بیش از 3ماه در فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو به‌صورت مخفیانه زندگی کرد تا از بیماری کرونا مصون بماند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
همکارانی که از ماتم گرفتن مجازی در این چندروزه مچاله شده‌اند، نفس‌بریده و با چشمان خشکیده از راه می‌رسند. شیده لالمی در طول 20سال روزنامه نگاری آنقدر در این فضای حرفه‌ای با آثار درخشانش ریشه دوانده که مراسم یادبودش، روزنامه‌نگاران را در زمستان کرونازده، هرچند با فاصله، گرد هم آورد.
مشاور وزیر مسکن و شهرسازی در امور فناوری گفت: این وزارتخانه با هماهنگی شهرداری‌ها می‌تواند برآورد دقیقی از قیمت هر نوع بنا داشته باشد تا با قیمت‌های غیرواقعی مسکن مقابله شود.
یکی از نخستین پزشکان متخصص طب اطفال ایران که بعد‌ها با بنیانگذاری علم نوین پزشکی کودکان عنوان پدر پزشکی اطفال ایران را نیز به‌خود اختصاص داد.