• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4629
+
-

صحنه‌ها در تسخیر جشنواره

جشنواره سی‌وششم تئاتر کارش را آغاز کرد

تئاتر
صحنه‌ها در تسخیر جشنواره

جشنواره تئاتر فجر از روز پنجشنبه کار خود را آغاز کرده است.در نخستین روز جشنواره سی و ششم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران جشنواره تئاتر فجر حاضر شد و تأکید کرد: حالا که زخم زلزله و اتفاقات اجتماعی دیگر هنوز در دل مردم بهبود نیافته است، وظیفه ماست که نشاط و اعتماد را به جامعه تزریق کنیم. وظیفه ماست که ولو اندکی، مردم را بانشاط‌تر کنیم و این کاری است که از جشنواره تئاتر برمی‌آید.

 

به گزارش هنر آنلاین، صالحی با تأکید بر این موضوع از مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی و فرهاد مهندس‌پور، دبیر جشنواره خواست در همین فرصت باقیمانده هم تلاش کنند تا جشنواره برنامه‌های مشخص و دقیقی با این رویکرد و سمت‌وسو داشته باشد. شفیعی با صحه گذاشتن بر این نگاه با ارائه گزارشی تفصیلی اعلام کرد که این رویکرد از ابتدا در سیاست‌های جشنواره لحاظ شده و قول داد با همکاری دبیرخانه در همین مدت و حتی پس از جشنواره نیز در ترویج آن بکوشد.

 

در دومین روز جشنواره هم دومین رزیدنسی بخش بین‌الملل با موضوع بحران آب در سالن آفتاب برگزار شد. ادوارد سورس معمار و کارشناس آب فرانسوی، اولیور کلر کارگردان سوئیسی، استوارت دنیسون دراماتورژ و کارشناس بینافرهنگی انگلیسی، دیمین سروانتس کارگردان مکزیکی، لیدا بنکدار نمایشنامه‌نویس ایرانی و بردیا دهقانی طراح صحنه ایرانی عوامل اجرایی این اثر بودند. اجراگران در این اثر 30دقیقه‌ای گزارش کارهایی را که در تمرین‌های یک‌هفته‌ای خود به‌ثمر رسیده بود با پرفورمنسی کوتاه برای مخاطبان به اجرا گذاشتند. «رزیدنسی بینارشته‌ای» با تعامل و همکاری هنرمندانی از فرانسه، سوئیس، مکزیک، انگلیس و ایران شکل گرفته است.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا نهم بهمن‌ماه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید