• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38674
+
-

رودررو با وزیردر نشست تک‌صدایی

نشست «فعالان انقلابی» با آذری جهرمی باعث انتقادهایی در فضای مجازی شده؛ از تخصصی نبودن سؤالات تا یکدست بودن مهمانان و رویکردشان به فضای مجازی

شبکه های اجتماعی
رودررو با وزیردر نشست تک‌صدایی


نشست صمیمانه با وزیر ارتباطات یا اینطور که در توییتر عنوان شده «رودررو با وزیر»‌ یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین نشست‌های محمد جواد آذری‌جهرمی در چند وقت اخیر تخمین زده می‌شود. از چگونگی حضور مهمانان در برنامه تا سؤال‌های پرسیده‌شده در نشست و جزئیات آن، مورد انتقاد گروه قابل توجهی از کاربران قرار گرفته است. جلسه فرهنگسرای اندیشه در روز پنجشنبه چطور و طبق چه روالی تشکیل شد؟


اشکان خسروپور/ خبرنگار
نشست فرهنگسرای اندیشه نخستین برنامه همگانی وزیر با فعالان فضای مجازی نبوده است. پیش‌تر گروهی از طنزپردازان جلسه‌ای با آذری‌جهرمی داشتند و کمی پیش‌تر نیز نشست موسوم به «عصرانه پیوست» با حضور عده‌ای از کاربران فضای مجازی برگزار و در آن، پرسش‌هایی درباره آینده شبکه‌های مجازی در ایران و فیلترینگ نیز مطرح شده بود.
 در هردوی این برنامه‌ها، خبررسانی در مورد برنامه‌ها را خود شرکت‌کننده‌ها برعهده داشتند و عمدتا خلاصه‌ای از پرسش‌وپاسخ‌ها، واکنش‌ها و گفت‌وگوها برای عموم منعکس شد. سجاد بنابی، مشاور جوان وزیر ارتباطات در این‌باره به همشهری می‌گوید: «برگزاری این جلسات به تمایل وزیر ارتباطات به تعامل با فعالان شبکه‌های اجتماعی، دست‌اندرکاران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای مربوط می‌شود و قرار است ادامه داشته باشد.»


توییتری‌های انقلابی
گروهی که در نشست پنجشنبه در فرهنگسرای اندیشه با آذری‌جهرمی حاضر بودند، نام‌شان را «فعالان انقلابی» گذاشته‌اند. از این گروه نیز حدود 20نفر در نشست حضور دارند و سؤالاتشان در زمینه‌های خاصی است و لزوما تمام آنچه در میان کاربران فضای مجازی به‌عنوان دغدغه مطرح شده، پرسیده نمی‌شود. جواد بنابی در این‌باره می‌گوید: «این گروه از فعالان توییتری بودند و از مدت‌ها قبل یعنی زمانی که مرتضی جوان‌بخت در سمت مشاور جوان وزیر ارتباطات قرار داشت، ایده برگزاری چنین برنامه‌ای را مطرح کرده بودند. آنها با آقای جوان‌بخت و بعدتر، با من در ارتباط بودند تا این برنامه شکل بگیرد. اینطور نیست که ما کسی را دعوت کرده باشیم. بخشی از آنها را خودمان نیز نمی‌شناختیم. بعضی خودشان را در جلسه با عنوان‌های مجازی‌شان معرفی می‌کردند و از فعالان حوزه مجازی بودند. آنها در نهایت می‌خواستند دغدغه‌هایشان را با وزیر در میان بگذارند. هیچ‌چیز محرمانه‌ای در این‌باره وجود ندارد و خود حاضران هم حرف‌هایشان را منتشر کرده‌اند.»


درخواست بدهید، برگزار می‌کنیم
هر نشست دیگری مشابه این در آینده نیز قابل برگزاری است. آنطور که مشاور جوان وزیر ارتباطات می‌گوید، افراد «از همه گروه‌های فکری که در چارچوب جمهوری اسلامی قرار دارند و به نظام علاقه‌مند هستند»‌ می‌توانند چنین جلساتی را درخواست کنند. به گفته او، ‌روال چارچوب‌دار و اداری مشخصی برای برگزاری این برنامه‌ها وجود ندارد اما یکی از راه‌های هماهنگی، تماس با مشاور جوان وزیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید