• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224386
+
-

صدایی که دستور جنایت صادر کرد

صدایی که دستور جنایت صادر کرد

پسری جوان که از بیماری روحی و روانی رنج می‌برد، در اقدامی هولناک جان مادرش را گرفت و قصد داشت به زندگی خودش پایان بدهد اما با حضور همسایه‌ها، نقشه‌اش ناکام ماند.
به گزارش همشهری، ساعت 22شنبه شب، ساکنان ساختمانی در یکی از محله‌های پایتخت متوجه فریادهایی شدند که از واحد طبقه سوم به گوش می‌رسید. در طبقه سوم مادر و پسری زندگی می‌کردند و همسایه‌ها خود را مقابل در آپارتمان آنها رساندند اما هر چه در زدند کسی در را باز نکرد و ناگهان صدای مادر قطع شد. دقایقی که گذشت بوی دود و آتش به مشام‌شان رسید و  همسایه‌ها پلیس وآتش‌نشانی را خبر کردند.

گزارش قتل
آتش‌نشانان پس از حضور در محل حریق را مهار کردند و  با پیکر بی‌جان زنی در سالن پذیرایی مواجه شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. کمی آنطرف‌تر پسر مضطرب و پریشان وی ایستاده بود که توسط پلیس دستگیر شد. در این شرایط گزارش این جنایت به قاضی محمد مهدی براعه بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول حدود 70ساله بود و به‌دست پسر 36ساله‌اش به قتل رسیده بود. پسر این زن پس از قتل مادرش، در خانه بنزین ریخته و آنجا را به آتش کشیده بود تا به زندگی خودش هم پایان بدهد اما با حضور به‌موقع همسایه‌ها آتش آسیبی به او نرسانده بود.
عامل این جنایت دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل مادرش اعتراف کرد. او گفت: سال‌هاست که دچار مشکلات روحی و روانی شده‌ام و مدام دارو مصرف می‌کنم. چند ماهی هم در بیمارستان اعصاب و روان بستری بودم و شرایط خوبی نداشتم. هر وقت داروهایم را نمی‌خوردم، ‌خشم وحشتناکی به سراغم می‌آمد و صداهایی در گوشم می‌شنیدم.
وی ادامه داد: ساعتی قبل مادرم از من پرسید که آیا قرص‌هایم را مصرف کرده‌ام یا نه. من فراموش کرده بودم قرص‌هایم را مصرف کنم و مادرم عصبانی شد و خواست تا داروهایم را مصرف کنم. حتی به من گفت دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این جمله‌اش عصبانی‌ام کرد. بعد همان صداهای عجیب را در گوشم شنیدم که دستور می‌دادند  انتقامت را بگیر. وقتی به‌خودم آمدم تازه فهمیدم که چه اشتباهی مرتکب شده‌ام. تصمیم گرفتم با آتش زدن خانه به زندگی خودم هم پایان بدهم اما نشد. متهم پس از اقرار به قتل بازداشت شد و بازپرس جنایی دستور داد تا سلامت روانی وی مورد بررسی قرار بگیرد. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد که متهم سابقه بیماری روحی و روانی و بستری شدن در بیمارستان را داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید