• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23785
+
-

دروازه‌بان هم گران شد

آلیسون بکر دروازه‌بان برزیلی آ.اس رم با 85میلیون دلار به لیورپول پیوست. مذاکرات بسیاری برای این انتقال صورت گرفت و سران جالوروسی حاضر نبودند که گلر برزیلی‌شان را به کمتر از 120میلیون دلار بفروشند، اما سرانجام مذاکرات دو طرف به نتیجه رسید و حالا بکر با این جابه‌جایی گران‌ترین دروازه‌بان دنیا نام گرفته است. فصل گذشته نیز لیورپول محمد صلاح را از رم خریده و به آنفیلد برده بود. فصل نقل‌وانتقالات در لیگ‌برتر انگلستان با پیشتازی لیورپولی‌ها ادامه دارد و البته به‌نظر می‌رسد، اشتهای سیری‌ناپذیر آنها برای خرید کم‌کم به پایان برسد. سرخپوشان برای رقابت با تیم‌های بزرگ جزیره، مجبور به انجام خریدهای ارزشمند شده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد که آنها برای رقابت با تیم‌های شهر منچستر و 3تیم لندنی آرسنال، چلسی و تاتنهام آماده هستند. در این میان گفته شده که لیورپول، 75میلیون پوند را مستقیم به حساب باشگاه رم انتقال می‌دهد، مبلغ 5میلیون دلار از این انتقال را به حساب تیم اینترناسیونال، باشگاه قبلی آلیسون واریز خواهد کرد و 5میلیون دلار دیگر نیز بسته به عملکرد لیورپولی‌ها به رم پرداخت خواهد شد. این انتقال باعث شد تا پس از 17سال، رکورد جانلوئیجی بوفون سنگربان پیشین یوونتوس در انتقال به این تیم از پارما در سال2001 جابه‌جا شود.

آلیسون پس از انتقال 85میلیون دلاری خود به سایت رسمی باشگاه لیورپول گفت: «واقعا خوشحالم. این رویایی بود که به حقیقت تبدیل شد. اینکه پیراهنی پرافتخار که متعلق به باشگاهی بزرگ است را بر تن کنم، برایم افتخار محسوب می‌شود. باشگاهی که همیشه به برنده‌شدن عادت دارد. از نظر زندگی شخصی و حرفه‌ای، گام بزرگی برداشته‌ام که بخشی از این باشگاه و خانواده آن باشم. به شما اطمینان می‌دهم که برای موفقیت و پیروزی تیم تمام تلاشم را خواهم کرد. از طرفی، خوشحالم که دیگر مجبور نیستم مقابل خط حمله قدرتمند لیورپول به میدان بروم.» او همچنین از این‌که دوباره با محمد صلاح همبازی می‌شود ابراز خوشحالی کرد و کلا خوشحال بود.

دروازه‌بان‌های 6تیم برتر جزیره
سنگربانان 6تیم بزرگ لیگ‌برتر انگلستان، همچنان دروازه‌بان‌هایی خارجی هستند و انتقال آلیسون بکر، تعداد برزیلی‌ها را در این میان به دو نفر رساند. در این میان به‌نظر می‌رسد که تیبو کورتوا، دروازه‌بان چلسی راهی رئال‌مادرید شود. در این صورت، آبی‌های لندن کسپر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارکی لسترسیتی را جایگزین او خواهند کرد که در اصل ماجرا، یعنی خارجی بودن، 6دروازه‌بان برتر تغییری نخواهد داشت.
  لیورپول: آلیسون بکر (25ساله – برزیل) از سال2018 با رقم 8/66میلیون پوند از رم
 منچستریونایتد: داوید دخه‌آ (27ساله - اسپانیا) از سال2011 با رقم 9/18میلیون پوند از اتلتیکومادرید
 منچسترسیتی: ادرسون مورائس (24ساله – برزیل) از سال2017 با رقم 35میلیون پوند از بنفیکا
 آرسنال: برند لنو (26ساله – آلمان) از سال2018 با رقم 2/19میلیون پوند از بایرلورکوزن
 چلسی: تیبو کورتوآ (26ساله – بلژیک) از سال2011 با رقم 9/7میلیون پوند از خنک
تاتنهام: هوگو لوریس (31ساله – فرانسه) از سال2012 با رقم 9/7میلیون پوند از لیون
 

این خبر را به اشتراک بگذارید