• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23133
+
-

استیصال آبی

هواداران استقلال بار دیگر در اعتراض به وضعیت نابسامان این باشگاه مقابل وزارت ورزش تجمع کردند. چندی قبل نیز تعدادی از هواداران استقلال به منظور رسیدگی به وضعیت این باشگاه مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده‌ بودند. آنها اعتقاد داشتند که وزیر ورزش بیشتر حامی پرسپولیس است و استقلال را رها کرده. اعتراضات دفعه قبل با حضور افتخاری در میان هواداران پایان یافت. اما به‌نظر می‌رسد وعده‌های افتخاری از نظر هواداران محقق نشده و در روزهای گذشته بار دیگر کمپینی به منظور جمع‌شدن دوباره مقابل وزارت ورزش و جوانان به راه افتاد. 
 
  تجمع با حضور هواداران
دیروز صبح هواداران بر اساس برنامه‌ریزی قبلی مقابل وزارت ورزش جمع شدند و اینبار شعارهایی تندتر سردادند. شرایط اینبار به گونه دیگری بود. تعدادی از بانوان نیز در میان معترضات حضور داشتند. این تجمع از ساعت10 صبح آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت. تعداد افرادی که در این تجمع اعتراضی حضور داشتند به 100نفر می‌رسید که هر لحظه بر تعداد آنها اضافه می‌شد. 
 
  درخواست از رئیس جمهوری
در ابتدا معترضان شعارهایی مبنی بر رسیدگی به وضعیت استقلال سر دادند اما رفته رفته شعارها سمت و سوی جدی‌تری به خود گرفت. آنها در ادامه خواستار جدایی افتخاری و توفیقی از استقلال شدند. همچنین بنرهایی با مضامین اعتراض نسبت به نادیده‌گرفته شدن از سوی وزیر در دست داشتند. آنها معتقد بودند که وزیر ورزش طرفداری عیانی از پرسپولیس دارد و استقلال را نادیده گرفته است. خبرگزاری تسنیم در گزارشی از این تجمع اعتراضی نوشت: یکی از هواداران استقلال بنر جالبی در دستش داشت که روی آن نوشته بود: «آقای روحانی، نیازی نیست با اردوغان رئیس جمهوری ترکیه رایزنی کنید، وزیرتان را توجیه کنید.» کنایه هواداران به رایزنی رئیس جمهوری با طرف ترکیه‌ای جهت حل مشکل پرسپولیس و باشگاه ریزه اسپور ترکیه بود.
 
  ناظمی در میان هواداران
این‌بار اما خبری از مدیرعامل استقلال برای آرام کردن فضای مقابل وزارت ورزش نبود. تلاش‌ها برای پراکنده کردن هواداران به‌جایی نرسید تا اینکه مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش در میان هواداران حاضر شد تا با آنها به گفت‌و‌گو بپردازد و متقاعدشان کند که این اعتراض‌ها به گوش مدیران رسیده‌ است. در حالی که هواداران علیه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا افتخاری مدیرعامل و پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه شعار سر می‌دادند ناظمی تلاش می‌کرد تا آرامش را به خیابان سئول برگرداند. اما هواداران استقلال که عصبانی بودند به ناظمی گفتند که همه می‌دانند شما، وزیر ورزش و پسرش پرسپولیسی هستند. چرا بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل شدید؟ چرا باید پرسپولیس خیلی راحت بازیکن بگیرد و با رایزنی بازیکنانش تا نیم‌فصل در اختیار تیم‌های دیگر باشند و کسی هم اعتراض نکند، اما استقلال وضعیتش روی هواست؟ ناظمی هم سعی می‌کرد با حرف‌هایش هواداران را آرام کند، اما یکی از هواداران به مدیر روابط عمومی وزارت ورزش گفت که استقلال را از بین بردید، دیگر چه می‌خواهید؟

    نیروی انتظامی حریف معترضان شد
ساعت نزدیک به 12 بود که نه تنها اعتراض‌ها کاهش می‌یافت بلکه بر تعداد هواداران نیز افزوده می‌شد. تعداد هواداران به 200نفر رسید. در این میان، محمدرضا داورزنی معاون وزارت ورزش و جوانان هم هواداران معترض را دید و راهی دفتر خود شد. تجمع به گونه‌ای بود که تردد در خیابان سئول را مختل کرده‌ بود. آنها خواستار حضور وزیر ورزش برای پاسخگویی بودند و وقتی این اتفاق رخ نداد، شعارهایی علیه او نیز سر داده‌شد. «وزیر بی‌کفایت، استعفا، استعفا» آخرین شعاری بود که هواداران استقلال سردادند. چراکه پس از آن نیروهای انتظامی در محل حاضر شده و جمعیت معترض را پراکنده کردند. 
 
  ادامه اعتراضات مقابل باشگاه استقلال
حالا اما هواداران معترض بیش از پیش شاکی بودند چراکه پاسخی برای سوالات خود دریافت نکردند. هواداران از مقابل وزارت راهی باشگاه استقلال شدند. مقابل باشگاه استقلال بار دیگر شعارها به گوش می‌رسید. جواد قراب عضو هیات مدیره استقلال به میان هواداران رفت تا صحبت‌های آنها را بشنود. بعد از او امید ابراهیمی نیز از در باشگاه خارج شد. ابراهیمی که برای دریافت فرم TPO به باشگاه استقلال رفته بود ( این فرم مقدمه صدور ITC است و در سیستم TMS لازم است) در هنگام خروج از باشگاه با هواداران معترض روبه‌رو شد. هواداران با دیدن ابراهیمی او را «هو» کرده و به کنایه برای او دست زدند و بخاطر جدایی از استقلال از او تشکر کردند. 
 
  گفت‌و‌گو با ملکی مقابل باشگاه
اکبر عباس ملکی دیگر عضو هیات مدیره استقلال نیز به میان هواداران رفت و با آنها به صحبت پرداخت. او به هواداران گفت: «سال گذشته 13میلیارد تومان از بدهی‌های باشگاه را پرداخت کردیم و امروز هم 200میلیون تومان به حساب احمد جمشیدیان واریز کردیم. ما همچنین بخشی از بدهی هرایر مگویان، مدافع ارمنستانی را نیز پرداخت کردیم. سال گذشته 46میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز شد و اگر بدهی‌های قبلی نبود، 13میلیارد تومان در حساب باشگاه پول بود. متاسفانه جام‌جهانی هم برای ما خوب نبود، چون یک بازیکن مصدوم برای ما ماند و بقیه هم هوایی شدند. ما باید اول بدهی‌های باشگاه را پرداخت می‌کردیم تا مشکل حذف از آسیا را نداشته باشیم. وزیر ورزش هفته گذشته 500هزار دلار به ما داد، اما به پرسپولیسی‌ها نه. حسینی را به‌طور قطع می‌خواهیم و او را حفظ خواهیم کرد. اگر حتی یک میلیون دلار بدهند، حسینی را نمی‌فروشیم. باشگاه ذوب‌آهن برای دادن رضایت‌نامه دو میلیارد و 500هزار تومان خواسته و خودش هم دو میلیارد می‌خواست، ما که نمی‌توانیم این پول را بدهیم.»

این گفت‌وگو تا ساعت14 ادامه داشت و درنهایت هواداران که پاسخ برخی سوالات خود را دریافت کرده بودند در حضور نیروهای انتظامی که قصد پراکنده‌کردن آنها را داشتند، به اعتراضات خود پایان داده و محل باشگاه را ترک کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید