• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161578
+
-

ترور از سر استیصال

گزارش
ترور از سر استیصال

ترور عصر یکشنبه مدافع سرافراز حرم، سرهنگ پاسدار شهید «حسن صیادخدایی» در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین‌اسلام تهران با واکنش‌های گسترده‌ای ازسوی مسئولان ارشد ایران مواجه شد. به‌گزارش همشهری، از نخستین لحظات انجام این ترور مسئولان مربوط تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی بعد از مشخص شدن علل، عوامل و دست‌اندرکاران این ترور، تصمیم‌های مقتضی را برای مجازات عاملان این جنایت اتخاذ خواهد کرد. احمد وحیدی، رئیس شورای امنیت کشور دیروز در نشست ویژه‌ای با حضور اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نهادهای نظامی و امنیتی برای بررسی دقیق ابعاد و جزئیات ترور شهید مدافع حرم، سرهنگ صیادخدایی خبر داد و تأکید کرد که نتیجه بررسی‌های این کمیته پس‌از پایان تحقیقات، اطلاع‌رسانی خواهد شد. ازسوی دیگر سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی را کانون برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی در جهان دانست و گفت: ابعاد ترور شهید صیادخدایی در دست بررسی است و نتیجه اعلام می‌شود. سردار ابوالفضل شکارچی گفت: معمولا دشمنان انقلاب اسلامی از هر طیفی، وقتی دچار استیصال می‌شوند و همه راه‌ها را به‌روی خود بسته می‌بینند، دست به اقدام‌های تروریستی می‌زنند که ترور شهید صیادخدایی هم یکی از همان اقدام‌هاست.

جنایت صهیونیست‌ها برای فرار از بحران
از نخستین ساعت‌های انجام این جنایت، در محافل سیاسی و رسانه‌ای انگشت اتهام به‌سوی صهیونیست‌ها نشانه رفت. کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی با معضلات و چالش‌های لاینحلی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شده و پیشرفت‌های جبهه‌ مقاومت در عرصه‌های گوناگون اطلاعاتی و عملیاتی و همچنین مدیریت عملیات‌های موفق در داخل خیابان‌های تل‌آویو این رژیم را در موقعیت سختی قرار داده، صهیونیست‌ها می‌کوشند با چنین اقدام‌های انفعالی راه فراری از بحران کنونی بیابند. دراین میان اما این اقدام تروریستی با واکنش‌هایی ازسوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز روبه‌رو شد، به‌نحوی که شبکه عبری‌زبان «نیوز وان» رژیم صهیونیستی، با اشاره به ترور شهید صیادخدایی، از اعلام حالت آماده‌باش در سفارتخانه‌های این رژیم در جهان خبر داد. ازسوی دیگر شبکه «العربیه» نیز در خبری مدعی شد رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی، یعنی مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌باش اعلام کرده ‌است.

انتقام حتمی است
ترور عصر یکشنبه مدافع سرافراز حرم، سرهنگ پاسدار شهید صیادخدایی با واکنش سران قوا نیز مواجه شد و رئیس‌جمهور کشورمان صبح دیروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به عمان، طی سخنانی تأکید کرد که بدون تردید دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند، دراین جنایت دیده می‌شود و به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند. سیدابراهیم رئیسی همچنین بر پیگیری جدی این جنایت ازسوی مسئولان امنیتی تأکید کرد و گفت: تردید ندارم انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

 تشییع از میدان امام‌حسین(ع)
براساس اعلام روابط‌عمومی کل سپاه مراسم تشییع مدافع سرافراز حرم، سرهنگ پاسدار شهید «حسن صیادخدایی» از ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه سوم خرداد)، از میدان امام‌حسین علیه‌السلام در مسیر خیابان ۱۷شهریور برگزار می‌شود. همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام دیروز دوشنبه در معراج شهدای تهران برگزار شد.


جنایتکاران به‌سزای اعمال خود می‌رسند
سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه گفت: تفاله‌های گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به‌سزای اعمال خود خواهند رسید. سردار رمضان شریف در واکنش به جنایت تروریستی عصر یکشنبه عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام صیادخدایی به محضر رهبرمعظم انقلاب، خانواده معظم و آحاد همرزمان این شهید، گفت: این شهید گرانقدر عمر خود را در مجاهدت برای حضور در صحنه‌های نیاز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از استقلال و امنیت ملت و میهن عزیزمان سپری کرد و سرانجام در اوج مظلومیت هدف کینه اجیرشدگان سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی قرار گرفت. وی افزود: قطعا دشمن با ارتکاب اعمال جنایتکارانه علیه ملت ایران و امت اسلامی، به‌ویژه مجاهدان و رزمندگان دلاور و پیشتاز حاضر در میدان امنیت، راه به جایی نخواهد برد و شهادت سردار سرافراز صیاد خدایی؛ عزم و اراده پاسداران انقلاب در صیانت از امنیت و اقتدارملی و مقابله قاطع با دشمنان این سرزمین، به‌ویژه رژیم تروریستی آمریکا و رژیم جعلی، جنایتکار و موقتی صهیونیستی را مستحکم‌تر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید