• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231055
+
-

کدام جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت نمی‌کنند؟

کدام جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت نمی‌کنند؟

استقبال مایک پنس معاون اول سابق رئیس‌جمهور آمریکا از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری2024 که حمایت ضمنی او از دمکرات‌ها را نشان می‌داد واکنش‌های گسترده‌ای در فضای سیاسی آمریکا به دنبال داشت.
پنس 4سال معاون دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او بود و زمانی ‌که با وجود اصرارهای ترامپ از رد کردن نتایج انتخابات ریاست‎جمهوری۲۰۲۰ امتناع کرد، مشکلاتی جدی بین او و حزب جمهوری‌خواه به‌وجود آمد. معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر  نیز پس از اینکه در مراحل ابتدایی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری۲۰۲۴ موفقیت چندانی به‌دست نیاورد و از ادامه رقابت‌ها کنار کشید اعلام کرد که از هیچ‌یک از نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه حمایت نخواهد کرد. اما این فقط پنس نیست که تمایلی به حمایت از ترامپ ندارد، جمهوری‌خواهان دیگری هم هستند که تاکنون از حمایت رئیس‌جمهور جنجالی سابق سر باز زده‌اند:

میت رامنی
میت رامنی سناتور جمهوری‎خواه ایالت یوتا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان آشکارا اعلام کرده که به هیچ وجه از ترامپ در انتخابات سال2024 حمایت نمی‌کند. رامنی سیاست‌های ترامپ و شخصیت عجیب و غریب او را دلیل این عدم‌حمایت عنوان کرده است.

دیک چنی
دیک چنی معاون رئیس‎جمهور سابق آمریکا (جورج دبلیو بوش) همانند دخترش لیز چنی که او نیز سیاستمدار جمهوری‌خواه است بارها از ترامپ انتقاد و اعلام کرده که از او حمایت نمی‌کند. چنی از این نیز فراتر رفته و در مصاحبه‌ای گفته: «در تاریخ ۲۴۶ساله آمریکا، هیچ فردی به اندازه دونالد ترامپ تهدیدی برای جمهوری ما نبوده است.»

پل رایان
پل رایان که 2سال در دولت سابق ترامپ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود معتقد است که ترامپ یک سیاستمدار محافظه‌کار نیست بلکه یک خودشیفته اقتدارگرا است. رایان که 2دهه سناتور ویسکانسین بوده در مصاحبه‌ای با یاهوفاینناس گفته: «شخصیت برای من خیلی مهم است و ترامپ شخصیتی دارد که برای یک سیاستمدار محافظه‌کار مناسب نیست.»

کریس کریستی
کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی که در سال 2016 و 2024 در دور مقدماتی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شده گفته که قصد ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری2024 به ترامپ رأی دهد. او البته تأکید کرده که حمایت نکردنش از ترامپ به‌معنای حمایت او از کاندیدای حزب دمکرات در این انتخابات نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید