• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 2 اسفند 1402
کد مطلب : 218996
+
-

میدان توپخانه

بازگشت آرسنال به دور حذفی لیگ قهرمانان یک اتفاق جذاب است

آخرین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا 2بازی جذاب دارد: پورتو - آرسنال (دو دراگائو، پورتو) ‌و ناپولی - بارسلونا (استادیوم دیگو مارادونا، ناپولی).

پورتو................................آرسنال
آرسنال این روزها عین توپخانه عمل می‌کند و همه حریفان را گلباران می‌کند. مهدی طارمی در بازی آخر پورتو در ترکیب تیم قرار نگرفت.
    توپچی‌ها با پورتویی روبه‌رو می‌شوند که در 7بازی از 8بازی آخر حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان انگلیسی حذف شده و تنها صعود آنها در مرحله یک‌هشتم فصل 04-2003و مقابل منچستریونایتد بود که با مورینیو قهرمان شدند؛ دقیقا 20فصل پیش.
    آرسنال در خانه مقابل پورتو رکورد فوق‌العاده‌ای دارد. هرگز این تیم را نبرده؛ یک تساوی و 2شکست!
    آرسنال که بعد از 8سال غیبت به لیگ قهرمانان برگشته، از سال 2010تاکنون از یک‌هشتم بالاتر نرفته است.
    هر یک از 5تیم آخری که پورتو را در دور حذفی رقابت‌ها از لیگ قهرمانان کنار گذاشته‌اند، در همان سال به فینال رسیده‌اند؛ یوونتوس فصل 17-2016(یک‌هشتم)، لیورپول فصل 18-2017(یک‌هشتم) و 19-2018(یک چهارم)، چلسی فصل 21-2020(یک چهارم) و اینتر فصل گذشته (یک‌هشتم).
    تیم لندنی در این فصل بیش از هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا گل‌های نیمه اولی به ثمر رسانده و 12گل از 16گل خود را قبل از پایان نیمه‌اول به حریفان زده است. توپچی‌ها در هر 13بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در 45دقیقه ابتدایی به گل رسیده‌اند که طولانی‌ترین روند بین همه تیم‌های تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
    هیچ بازیکنی در این فصل بیشتر از بوکایو ساکا از آرسنال روی گل‌ها تأثیر مستقیم نداشته (3گل و 4پاس گل). او به‌طور میانگین در هر 48دقیقه روی یک گل نقش داشته است.

ناپولی................................بارسلونا
بارسلونای بحران‌زده که سال 2023با 635میلیون یورو (200میلیون بیش از رئال‌مادرید) بیشترین حقوق را بین همه لیگ‌های اروپایی به بازیکنان داده، به مصاف تیمی می‌رود که همین دیروز سرمربی‌اش را برای دومین بار در این فصل عوض کرد.
فرانچسکو کالتزونا جانشین والتر ماتزاری روی نیمکت ناپولی شده است و خود ماتزاری در میانه فصل به‌جای رودی گارسیا به این تیم آمد و گارسیا هم تابستان تیم قهرمان فصل پیش را از اسپالتی تحویل گرفته بود. کالتزونا قبلا در ناپولی با ساری و اسپالتی به‌عنوان دستیار کار کرده بود. این مربی 55ساله که سرمربی تیم ملی اسلواکی است، تا پایان فصل ناپولی را هدایت خواهد کرد.
    ناپولی هرگز در یک بازی مهم اروپایی مقابل بارسلونا پیروز نشده (2تساوی و 2شکست). ناپلی‌ها قبلاً در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 20-2019با بارسایی‌ها در این ورزشگاه روبه‌رو شده و در مجموع 4بر2 شکست خورده بودند.
    آبی و اناری‌ها در 3بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان ایتالیایی بدون برد بوده‌اند (یک تساوی و 2شکست) که این تعداد شکست برابر است با باخت‌های آنها در 19رویارویی قبلی مقابل ایتالیایی‌ها.
    بارسا در بازی‌های خارج از خانه اروپایی یک تیم ضعیف است و تنها یک برد از 10بازی اخیر خارج از خانه خود در مرحله حذفی کسب کرده (4تساوی و 5شکست). تنها پیروزی آنها در آوریل 2019و در زمین منچستریونایتد (یک بر صفر) به‌دست آمد.
    لواندوفسکی در هیچ‌یک از 4بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا گل نزده که بدترین دوره گل‌نزنی او از زمان حضور در بایرن‌مونیخ بین مارس و مه 2018است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید