• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21394
+
-

اطلاعی از نشست نداشتیم!

جلسه ملاقات مردمی فهرست 51 نفره امید بدون حضور نمایندگان مجلس، شورا و مردم برگزار شد

محمود مولایی | خبر‌نگار:

چهارشنبه هفته گذشته نشستی در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) منطقه 22برگزار شد؛ نشستی که با سردرگمی و کلافگی حاضران به پایان رسید. طبق برنامه‌ریزی مسئولان منطقه 22قرار بود این نشست با حضور برخی از اعضای مجمع 51نفره امید شهر تهران (اعم از برخی از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس) برگزار شده و آنها برای چاره‌جویی مشکلات شهر رودررو با شهروندان به گفت‌وگو بپردازند؛ بدین‌ترتیب که شهروندان این منطقه به اضافه شورایاران با حضور در این نشست اصلی‌ترین مشکلات محله و منطقه را به نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر اعلام کنند، پس از آن نیز مجمع 51نفره امید شهر تهران پیگیر مشکلات این منطقه باشند؛ علاوه بر اینکه چنین اتفاقی در این نشست رخ نداد. چنانکه این نشست با نقص‌های بسیاری انجام شد و صدای برخی از حاضران در جلسه را نیز به همراه داشت.

طبق برنامه، برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر که به گفته مسئولان منطقه 22به این مراسم دعوت شده بودند، باید ساعت 5عصر چهارشنبه‌خود را به مجتمع فرهنگی امام علی(ع) می‌رساندند. با گذشت نزدیک به 2ساعت از زمان اعلام‌شده، هیچ‌یک از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در این محل حاضر نشدند. به همین دلیل، همهمه‌ای بین مسئولان برگزارکننده شکل گرفت و با پیگیری‌های خبرنگار همشهری آنها اعلام کردند که «اعضای 51نفره به‌دلیل حضور در جلسه اضطراری با رئیس‌جمهور، نمی‌توانند به این نشست بیایند و به‌زودی در منطقه 22حضور پیدا خواهند کرد». در این لحظات علی نوذرپور، شهردار منطقه22 پشت تریبون قرار گرفت و بخشی از مشکلات منطقه و شهر تهران را گفت.

جالب اینکه به غیراز بنری که در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) نصب شده بود، هیچ اطلاع‌رسانی بابت این نشست نشده بود. حتی شهروندان از این موضوع بی‌اطلاع بودند و وقتی از چندین نفر از حاضران سؤال شد که «شهروند کدام محله‌ هستید؟» پاسخ‌هایی اینچنین دریافت شد که «از اعضای شورایاران هستم» یا «از کارکنان شهرداری منطقه 22هستم.»

بدین‌ترتیب، نمایش برگزارکنندگان نشست به ضعیف‌ترین شکل ممکن سپری شد. حدود 125نفر در سالن حضور داشتند و در اواخر جلسه محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خودش را به این نشست رساند. او دقایقی پشت تریبون قرار گرفت و سخنانی کوتاه به زبان آورد. اما  از اعضای شورای شهر تهران در این نشست حضور نداشتند. مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران در این رابطه به همشهری می‌گوید: «هیچ اطلاعی از این نشست نداشتم؛ یعنی به ما گفته نشد که در این جلسه حاضر باشیم و این موضوع را الان از شما می‌شنوم.»

تماس تلفنی مکرر با مدیر روابط عمومی منطقه 22برای رسیدن به یک پاسخ مناسب درباره چگونگی دعوت از مدعوین نشست ساختمان امام علی‌(ع) بی‌نتیجه ماند. حسین نقاشی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر تهران نیز در این‌باره به همشهری می‌گوید: «اعضای شورای شهر اصلا در جریان این برنامه نبودند. ما هم بی‌خبر بودیم. حتی وقتی که دعوتنامه‌ای به‌صورت پیامک که مشخص نبود از سوی چه‌کسی است، دریافت کردیم، علی اعطا سخنگوی شورا نیز متعجب شد. او معتقد بود که این نشست بدون هماهنگی است برای همین، هیچ عضوی از شورای شهر تهران در این نشست حضور نداشت.»

نشستی که قرار بود به مشکلات شهروندان بپردازد و نمایندگان مجلس و شورای شهر در آن حضور یابند، عملا با حضور کارکنان شهرداری منطقه22 برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید