• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202434
+
-

نکته بازی/ در حال تزریق شخصیت به قطر

به‌نظر می‌رسد فرایند تزریق شخصیت به تیم ملی قطر از سوی کارلوس کی‌روش آغاز شده است و آخرین قهرمان جام ملت‌های آسیا احتمالا به‌زودی با افق‌های جدیدی آشنا خواهد شد! در همین راستا عالیجناب کارلوس زحمت کشیدند و در یک مسابقه دوستانه با نتیجه 2بر یک در برابر تیم ملی کنیا شکست خوردند؛ تیمی که بعد از حدود 2سال تحریم، به تازگی توانسته بار دیگر شرایط حضور در مسابقات را پیدا کند و در چند دیدار دوستانه – از جمله مقابل ایران- به میدان برود. قطر که به‌عنوان تیم میهمان در مسابقات جام ملت‌های آمریکای مرکزی حاضر شده بود، آن تورنمنت را هم با شکست سنگین و عجیب 4بر صفر در برابر پاناما ترک کرد. بنابراین نتیجه می‌گیریم باخت به کنیا با یک گل اختلاف «پیشرفت» محسوب می‌شود!

پس شما چه‌کاره‌اید؟
زمزمه برگزاری احتمالی دربی تهران در دوحه قطر، ابتدا با اظهارات یک مجری تلویزیونی شکل گرفت و پس از آن در شرایطی که منتظر تکذیب موضوع بودیم، بقیه مسئولان به نوعی حتی این داستان عجیب را تأیید هم کردند! در همین راستا سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این شایعه گفته: «شاید من هم دوست داشته باشم نه‌تنها دربی بلکه همه بازی‌ها در قطر که امکانات مناسبی دارد برگزار شود اما تا وقتی تصمیم قطعی اتخاذ نشده نمی‌توانم صحبت کنم.» به‌نظر شما این واقعا زشت نیست که یکی از مسئولان ارشد فدراسیون به همین صراحت آرزو می‌کند همه مسابقات لیگ کشورمان در یک کشور دیگر برگزار شود؟ پس شما چه‌کاره‌اید؟ فدراسیون برای رشد فوتبال در ایران و بهبود امکانات باشگاه‌ها چه کرده است؟ زحمت‌تان نشود یک وقت!

دفع توپ هوشمند؟
بازی تیم ملی در برابر بلغارستان همینطوری هم کیفیت چندانی نداشت، مخصوصا برای پیگیران حرفه‌ای فوتبال. مثلا از این منظر که میانگین سنی تیم ملی هم حسابی بالاست، موجب نارضایتی بود. با این حال استاد محمد سیانکی با یکی از همان گزارش‌های طلایی‌اش به ارزش‌های این مسابقه اضافه کرد. سیانکی طوری مشغول حماسه‌سرایی بود که آدم فکر می‌کرد تیم ملی با قلعه‌نویی فاتح جام‌جهانی شده! تنها گل ما در این بازی روی اشتباه مدافع حریف به ثمر رسید و البته سیانکی بابت همین گل هم تا جایی که می‌توانست به کل تیم ملی اعتبار داد؛ از قدوس که دنبال توپ رفت تا محبی که دروازه خالی را باز کرد. او حتی به مدافعان هم بابت دفع توپ هوشمند (همان زیر توپ زدن سابق!) تبریک گفت. انصافا دیگر بس است استاد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید