• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193838
+
-

نکته بازی/ عجب ماجراجویی باشکوهی بود!

همانطور که انتظار می‌رفت، در پایان مسابقات این فصل اسپانیا امیر عابدزاده از پونفرادینا جدا شد. این دروازه‌بان ایرانی ابتدای فصل گذشته به عضویت تیم اسپانیایی درآمد. فصل اول، هم خودش خوب بود و هم تیمش، امسال اما نه وضعیت امیر تعریفی داشت و نه شرایط باشگاه. نهایتا هم پونفرادینا به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا عابدزاده یک نامه خداحافظی بنویسد و برود. در بخشی از متن امیر آمده است: «2سال پیش یک چالش و ماجراجویی را در شهری ناشناخته شروع کردم، اما اکنون می‌توانم بگویم تنها نیستم و هزاران دوست دارم. بخشی از وجود من همیشه در این شهر باقی خواهد ماند.» خب البته گویا زیاد هم ماجراجویی موفقی نبوده است. در حضور شما، پونفرادینا به دسته پایین‌تر سقوط کرد و خودت هم تیم ملی را از دست دادی!

واقعا هم جایی پیدا نمی‌کنیم
در طول هفته‌های پایانی لیگ برتر، بارها شنونده اعتراض بازیکنان استقلال نسبت به تأخیر در دریافت مطالبات‌شان بودیم. به دفعات شنیدیم که خود این بازیکنان یا کادر مربیان در این مورد غر می‌زدند و راجع‌به فداکاری سخن می‌گفتند. حالا اما مشخص شده رقم قراردادهای بازیکنان استقلال بسیار بالا بوده و شکل نامتعارفی داشته است. به‌عبارت دیگر زمانی که آنها گلایه می‌کردند که چرا فقط 50درصد از قراردادشان را گرفته‌اند، این 50درصد از کل قرارداد اغلب بازیکنان لیگ بیشتر بوده است. دیگر وقتی دروازه‌بان دوم تیم یعنی علیرضا رضایی بالای 10میلیارد قرارداد می‌بندد، حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. بازیکنان استقلال بارها گفتند: «هیچ کجا مثل این تیم را پیدا نمی‌کنید.» بله؛ ما هم قبول داریم که هیچ‌کجا بازیکنانی با این کیفیت و این رقم قرارداد پیدا نخواهیم کرد!

مورد عجیب شهریار
یکی از عجیب‌ترین نکات فهرست تیم ملی، دعوت نشدن شهریار مغانلو بود. این بازیکن توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را به‌دست بیاورد و انتظار می‌رفت در اردو باشد؛ مخصوصا که فهرست اخیر امیر قلعه‌نویی کلی اسم عجیب و غیرمنتظره هم داشت. با این حال از مغانلو دعوت به عمل نیامد. نفس اینکه حتی آقای گل لیگ هم نظر سرمربی تیم ملی را نگیرد چندان عجیب نیست. شگفتی آنجاست که همین بازیکن در اردوی فروردین با کارنامه‌ای ضعیف‌تر به تیم ملی دعوت شد و درهر 2بازی دوستانه در برابر کنیا و روسیه هم بازی کرد. مغانلو زمانی دعوت شد که در 24بازی لیگی 8گل زده بود اما زمانی از تیم ملی خط خورد که در 6بازی موفق به ثبت 5گل شده بود. خب این چه توجیهی دارد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید