• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193134
+
-

موقعیت رسانه‌ای جریان مقاومت

اقدام سال‌های اخیر آمریکا در مسدود کردن سایت‌های محور مقاومت عزم این رسانه‌ها را برای مقابله با اقدام‌های آمریکا و همسویی در فعالیت‌های رسانه‌ای افزایش داد. در این بین اینکه رسانه‌های مقاومت چه جایگاه و چه نقشی در تحولات منطقه‌ای و جهانی دارند، قابل تامل است.
رسانه‌های حامی مقاومت به‌ویژه طی سال‌های اخیر، موقعیت قابل‌توجهی در انعکاس وقایع و رخدادهای منطقه داشته‌اند. این شفاف‌سازی‌، بسیاری از توطئه‌ها و اهداف تبلیغاتی و جنگ روانی و رسانه‌ای واشنگتن، تل‌آویو و متحدانشان را به شکست کشانده است. در راستای این مهم، منابع لبنانی (العهد) از دیدار سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حضور «خلیلی»، کاردار سفارت ایران در بیروت با پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند. در این دیدار، مسئولیت‌ها و وظایفی که محور مقاومت در سطح رسانه‌ای برعهده دارد و چالش‌های رسانه‌ای و سیاسی پیش روی آن و نحوه مقابله با آنها به‌ عنوان بخشی از مقاومت همه‌جانبه در مقابله با اشغالگری مورد بررسی قرار گرفت.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراهش در لبنان به ‌سرمی‌برند. در همین راستا با مقامات لبنانی ازجمله نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و درخصوص آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.
این در حالی است که جبلی، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی بیروت به این نکته اشاره کرده بود: این سفر درجهت همفکری و تعامل بهتر با رسانه‌ها و مسئولان مختلف برای تثبیت دستاورد‌های مقاومت است و امیدواریم این سفر سرآغاز جدی بر همکاری‌های رسانه‌ای در راستای تثبیت دستاوردهای مقاومت باشد.
او همچنین روی این نکته تأکید کرده که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی در کشور‌های محور مقاومت دارد؛ به‌ویژه در مواقع حساس از جمله در آزاد‌سازی‌ جنوب لبنان در سال 2000 میلادی و همچنین در پیروزی جنگ 33روزه در لبنان بسیار مؤثر بوده است. به‌نظر می‌رسد، رسانه‌های جریان مقاومت اکنون با عزم و انگیزه‌ای قوی‌تر با گزارش‌های عینی و اخبار مستند و دقیق و براساس اصول حرفه‌ای، افکار عمومی و مردم منطقه و جهان را بیدار و آگاه می‌کنند و پیام خود را به آنها می‌رسانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید