• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 26 شهریور 1399
کد مطلب : 110358
+
-

آبادان یازده 60 از امروز روی موج اکران قرار می‌گیرد

فیلم مقاومت برای مقاومت در روزهای بی‌رمق اکران

سینما
فیلم مقاومت برای مقاومت در روزهای بی‌رمق اکران

فرهاد یلدا- روزنامه نگار

با اینکه مدت‌هاست فروش فیلم‌های اکران شده، چنگی به دل نمی‌زند و نمایش فیلم در سینماها این روزها به مدد وام و کمک هزینه‌های دولتی همچنان اتفاق می‌افتد، اما با این همه فعلا چراغ سینماها روشن است و اکران هرچند کم رونق، اما به هرحال در مسیر رو به جلو جریان دارد.

بی حسی در روزهای بی‌حسی
فیلم حسین مهکام، چند روزی می‌شود که روی پرده رفته ‌است. بی‌حسی موضعی سال گذشته در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمده بود و حالا در روزهای پایانی شهریور روی پرده سینماها رفته است تا بتواند به مدد بازیگرانش تماشاگران را به سینماها جذب کند. حبیب رضایی که تهیه‌کننده فیلم است، خودش هم در فیلم نقش دارد و به جز او باران کوثری ، پارسا پیروزفر و حسن معجونی هم در گروه بازیگران فیلم هستند. سهیل مستجابیان که البته در اینستاگرام بسیار مشهور است هم در این فیلم در نقش یک نوازنده و خواننده حضور دارد. در چند روز گذشته استقبال از فیلم بی‌حسی موضعی به نسبت روزهای بی‌رونق سینماها قابل‌قبول بوده است و طبق آمار سامانه سمفا (سامانه مدیریت اکران و فروش سینماها) 60 میلیون تومان فروش داشته است. البته این فروش در مقابل هزینه 2میلیاردی فیلم بسیار ناچیز است، ولی این رقم فروش را باید با فروش‌های زیر 10 میلیون بسیاری از فیلم‌های اکران شده در این دوران در بازه یک هفته‌ای مقایسه کرد و به ادامه فروش صعودی اش امیدوار بود.

موج مقاومت
در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار نشان ویژه سردار سلیمانی به بهترین فیلم با موضوع مقاومت اهدا شد. برنده این نشان، فیلم«آبادان یازده 60»به کارگردانی مهرداد خوشبخت بود. فیلمی درباره حماسه محله ذوالفقاری و مقاومت مردم آبادان برای جلوگیری از سقوط شهر و البته تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان رادیو نفت آبادان برای اطلاع‌رسانی به شهروندان آبادانی. «آبادان یازده 60»در داستان و اجرا فیلم قابل‌قبولی است و هرچند نمی‌توان انتظار استقبال خوب را از آن در گیشه‌ها داشت، اما شاید بتوان نمایش این فیلم را به یک مقاومت جانانه برای ادامه حیات سینماها در روزهای سخت کسادی تلقی کرد. علیرضا کمالی،  حسن معجونی،  نادر سلیمانی و ویدا جوان بازیگران اصلی این فیلم هستند. شعار تبلیغاتی فیلم که در واقع سرآغاز خبرهای رادیو نفت آبادان در آن روزها بوده، از این قرار است:« اینجا آبادان است و آبادان می‌ماند.» حالا باید به تاْسی از همین شعار و برای حمایت از صنعت سینما به سالن‌ها رفت و گفت: اینجا سینماست و سینما می‌ماند...

گیلدا آنلاین
فیلمی که کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار در سال 1395ساختند و در این سال‌ها با بی‌مهری مواجه شده بود، در این روزها به‌صورت آنلاین اکران شده است.در گیلدا مهناز افشار،  هادی حجازی فر،  حامد کمیلی و سیاوش مفیدی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. نمایش آنلاین این فیلم باعث شده تا حال و هوای بی‌رمق اکران‌های آنلاین اندکی تغییر کند و حالا دوباره این‌گونه نمایش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

تابستان نارنجی
آرش لاهوتی در این روزهای تابستانی فرصتی یافته تا روزهای نارنجی را به جمع فیلم‌های نهایی مدعی اکران در هفته آخر تابستان بیفزاید. در این فیلم می‌توان بعد از مدت‌ها هدیه تهرانی را روی پرده تماشا کرد و به جز او علی مصفا و مهران احمدی هم در میان بازیگران فیلم به چشم می‌خورند. حالا باید منتظر ماند و دید در هفته آینده و همزمان با پایان تابستان کدام یک از این فیلم‌ها می‌توانند بیشتر از سایرین برای تماشاگران دلبری کنند و پایشان را به سینما بگشایند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید