• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188877
+
-

نکته بازی/ انصافا هم حقش است

خبر رسیده فدراسیون فوتبال طرح تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی را در دستور کار قرار داده است. پیش‌تر قلعه‌نویی با قراردادی یکساله تا پایان جام‌ملت‌های آسیا هدایت تیم ملی را پذیرفته بود، اما حالا مهدی تاج و شرکا درصدد هستند قرارداد او را تا پایان جام‌جهانی‌2026 تمدید کنند. روشن نیست چطور چنین فکری به ذهن آقایان خطور کرده است. خب، اگر اعتقاد دارید چنین قراردادی بیشتر به درد تیم ملی می‌خورد، چرا همان اول با امیر 3‌ساله نبستید؟ البته شاید هم تحت‌تأثیر نمایش استثنایی تیم ملی مقابل کنیا قرار گرفتید و به این جمع‌بندی رسیدید که حیف است قرارداد امیر اینقدر کوتاه باشد. حقیقتا تیم ملی در آن مسابقه دست به‌کار بزرگی زد. کام‌بک زدن جلوی تیمی که 500روز تعطیل بوده، کار هر کسی نیست!

پایان سخنران انگیزشی
با نتایج هفته‌های اخیر، چندان غیرمنتظره نبود که کار حمید مطهری در قائمشهر به پایان برسد و این مربی از نساجی جدا شود. مطهری در حالی به پایان خط رسید که تیمش طی 11‌بازی اخیر هیچ بردی به‌دست نیاورده و حتی یک کلین‌شیت هم ثبت نکرده بود. بخش زیادی از شهرت حمیدخان به‌خاطر نطق‌های جذاب اوست؛ تا جایی که بعضی‌ها به این مربی لقب «سخنران انگیزشی» داده‌اند. با این حال، نهایتا مربیان با نتایج خود ارزیابی خواهند شد و باید گفت دست مطهری در نخستین تجربه‌اش به‌عنوان نفر اول چندان پر نبود. او از 25‌بازی، تنها 24‌امتیاز به دست آورد و فقط 20‌درصد مسابقاتش را برد. منتظر می‌مانیم ببینیم تجارب بعدی مطهری در زمینه سرمربیگری چطور خواهد بود و آیا به کیفیت سخنرانی‌هایش می‌رسد یا نه!

فقط به جیب داور نگاه کنید!
پرسپولیس و استقلال با پیروزی در هفته‌25 به کسب عنوان قهرمانی امیدوار ماندند. این امیدواری زمانی دوچندان شد که سپاهان هم در تبریز برابر تراکتور شکست خورد. این هفته پرسپولیس میهمان مس کرمان خواهد بود و استقلال هم از هوادار پذیرایی می‌کند. اهمیت مضاعف این دو دیدار به‌خاطر آن است که پیش از دربی تهران برگزار می‌شوند. در این شرایط همیشه نگرانی‌هایی در مورد محروم‌شدن بازیکنان وجود دارد، اما این دفعه پرسپولیس رکورد زده و 10‌بازیکن در آستانه محرومیت دارد. این یعنی اگر در بازی با مس، داور به هر یک از این 10‌نفر (بیرانوند، گولسیانی، هنانوف، علی نعمتی، اسدبیگی، سرلک، سروش رفیعی، امیری، عمری و ترابی) کارت بدهد، آنها شهرآورد را از دست می‌دهند. زمین نه، در این بازی پرسپولیسی‌ها فقط باید به جیب داور نگاه کنند!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید