• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157521
+
-

نکته بازی/سخت هم بود انصافا

استقلال می‌توانست با پیروزی برابر پیکان فرار بسیار بزرگی به سمت قهرمانی انجام بدهد، اما این بازی بدون گل مساوی شد. این توقف همچنین باعث شد استقلال شانس رسیدن به سقف رؤیایی مورد نظر مدیرعامل باشگاه را از دست بدهد. مصطفی آجورلو گفته بود: «از مجیدی خواسته‌ام تیم را با 75امتیاز قهرمان کند.» خب این خیلی توقع بزرگی بود، اما استقلال داشت می‌برد و جلو می‌رفت. با این حال توقف در داربی و تساوی برابر پیکان باعث شد رؤیای آجورلو عقیم بماند. حالا در فاصله 6هفته به پایان مسابقات، استقلال 56امتیازی است و اگر هر 18امتیاز باقیمانده را هم کسب کند، نهایتا 74امتیازی خواهد شد. البته که اینها مهم نیست و فرهاد اگر تیم را با یک امتیاز فاصله هم قهرمان کند، همه از او راضی خواهند بود.

این با آن فرق می‌کند
شرایط لیگ طوری است که شاید پرسپولیس بعد از 5قهرمانی پیاپی امسال جام را از دست بدهد. با این حال گویا کریم باقری زیاد نگران واکنش هواداران نیست. مربی پرسپولیس گفته: «قبلا هم نایب‌قهرمان شدیم، اما هواداران ما را تشویق کردند.» منظور آقا کریم لیگ پانزدهم است که در پایان بازی با راه‌آهن، 100هزار نفر ایستاده پرسپولیس را تشویق کردند. با این حال نایب‌قهرمانی احتمالی امسال خیلی با آن دوره فرق خواهد داشت. آن زمان تیمی که فصل گذشته‌اش هشتم شده بود، ضمن ارائه زیباترین نمایش‌های 20سال گذشته به رتبه دومی رسید و البته این وسط 4گل هم به استقلال زد. برای پرسپولیس امسال اما نایب‌قهرمانی یک تنزل آشکار است. به اضافه اینکه آنها به اندازه قبل خوب بازی نمی‌کنند و استقلال را هم نبرده‌اند.

اتاق فکر، برای نابودی شما؟
این فقط پرسپولیس و استقلال نیستند که 5دقیقه یک‌بار ادعا می‌کنند دشمن بیرونی دارند و یک عده برای زمین زدن آنها کمین کرده‌اند. خدا را شکر تمام لیگ ما از بالا تا پایین به چنین توهماتی مبتلا هستند؛ در حدی که مهدی سیدصالحی، سرپرست پدیده هم گفته: «برای نابودی تیم ما اتاق فکر تشکیل داده‌اند!» خود پدیده یک اتاق فکر ندارد که برایش تصمیمات عادی بگیرد، حالا چرا چنین تیمی باید این همه دشمن داشته باشد که دور هم جمع شوند و سناریو بنویسند؟ تیمی که مالکش معلوم نیست و حتی اسم و رنگ لباس قطعی‌اش را کسی نمی‌داند، چه نیازی به اتاق فکر برای نابودی دارد؟ بعد هم ما آخرش نفهمیدیم چطور ممکن است هر 16تیم لیگ از داوری‌ها و مسایل جانبی ضرر کنند؟ پس کی سود می‌کند؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید