• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188305
+
-

عروسی از آب گذشته

تجربه خوب
عروسی از آب گذشته

مهتاب خسروشاهی

کافی است یک سوزن گم کنید تا مدت‌ها دنبال آن خواهید گشت. هرقدر آن چیزی را که گم کرده‌اید یا احیانا از شما دزدیده‌اند ارزش مالی یا احساسی بیشتری داشته باشد، نسبت به پیداکردن آن حساس‌تر هستید. حالا تصور کنید آنچه را که گم کرده‌اید بعد از سال‌ها، ناگهان دوباره پیدا کنید؛ آن هم درست در جایی که اصلا انتظار آن را ندارید!
کورال آمایی، 13سال پیش دوربین دیجیتال خود را در رودخانه‌ای در کلرادو گم و برای همیشه با آن خداحافظی کرد؛ چراکه تصور می‌کرد هرگز آن را نخواهد دید، اما همیشه انگار به معجزه دل بست!
در سال 2010 میلادی، آمایی همراه دوستانش به سفر رفت. پس از عکاسی حین قایق‌سواری در رودخانه و رسیدن به ساحل، او متوجه شد که سیم متصل به دوربین پاره شده و از دوربین خبری نیست! کارت حافظه دوربین او تصویرهای مهمی را در خود داشت؛ عکس‌های مراسم عروسی یک دوست! آمایی تلاش کرد تا مثل ماهیگیران، رودخانه را جست‌وجو کرده و آن را از آب بگیرد، اما متوجه شد عمق آن بسیار زیاد است. 2سال بعد، او دوربین دیگری را حین روفتینگ در واشنگتن از دست داد. در این دوربین هم عکس‌های عروسی دیگری وجود داشت و آمایی به‌دلیل سفر 2ماهه فرصت انتقال آنها به کامپیوتر را پیدا نکرده بود. در همه این سال‌ها او همواره به‌دنبال دوربین‌هایش می‌گشت و به آنها و عکس‌های مهم‌شان فکر می‌کرد و گاهی حتی به‌خاطر از دست دادن آنها، گریه می‌کرد.
اما چهاردهم مارس 2023 میلادی، گرینر در حال ماهیگیری در رودخانه آنیماس، متوجه جسمی زنگ‌زده می‌شود؛ دوربینی که فرسایش، تأثیر خود را بر آن گذاشته بود. این دوربین، نخستین دوربینی بود که آمایی آن را گم کرده بود. او پس از گرفتن دوربین از آب، کارت حافظه آن را به کامپیوتر وصل می‌کند و معجزه همین‌جا رخ می‌دهد! همه عکس‌ها سالم هستند! گرینر به خبرنگار می‌گوید: «وقتی دیدم عکس‌ها مربوط به عروسی است، تصمیم گرفتم برای یافتن صاحب دوربین تا جایی که می‌توانم، تلاش کنم.»
گرینر، بخشی از عکس‌های عروسی را در یکی از صفحات مجازی خود به اشتراک می‌گذارد و بعد از یک ساعت، داماد، برای او کامنت می‌نویسد!
گرینر می‌گوید: «باورم نمی‌شد که عکس‌ها به این زودی صاحب خود را پیدا کنند.» عکس‌ها، سرنخی برای یافت صاحب دوربین می‌شود و آمایی بعد از 13سال، دوربین خود را دوباره پیدا می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید