• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 7 تیر 1403
کد مطلب : 228369
+
-

کاهش ۱۲درصدی سرقت در سال گذشته

سخنگوی قوه قضاییه از کاهش 12درصدی سرقت در کشور خبر داد. به گزارش همشهری، اصغر جهانگیر در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: بحث فعال‌سازی‌ شورای پیشگیری از وقوع جرم را در سال قبل داشتیم. این شورا از زمان تشکیل آن فقط یک یا دو جلسه برگزار کرده بود، اما سال قبل ۴جلسه
 در این ‌باره تشکیل دادیم. جلسه پیشگیری از سرقت را تشکیل دادیم که با تقسیم کاری که صورت گرفت از نتایج آن کاهش ۱۲درصدی سرقت طی سال قبل در کشور بود.
جهانگیر ادامه داد: جلسه پیشگیری از تغییر کاربری‌ها را داشتیم که با تقسیم کار ملی دستگاه‌های مختلف صورت گرفت و با کاهش ۸درصدی تغییر کاربری‌ها و تعرض به اراضی روبه‌رو شدیم. جلسه پیشگیری از تخلفات انتخابات را داشتیم که در انتخابات مجلس قریب به ۹۴درصد از جرائم و تخلفات نسبت به دوره قبلی کاسته شد. این نشان‌دهنده این است که مجموعه‌های مختلف امنیتی، انتظامی و قضایی توانسته‌اند به وظیفه خود در این زمینه به‌درستی عمل کنند. جلسه پیشگیری از تصادفات هم برگزار شد که با شهادت رئیس‌جمهور همراه شد و ابلاغ مصوبات آن کمی به طول انجامید و با ابلاغی که توسط سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری صورت گرفت دستاورد‌ها و نتایج این جلسه نیز در آینده نزدیک به اطلاع مردم می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید