• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187309
+
-

در انتظار یک عمر درخشش

پرسپولیس بعد از چند سال، بالاخره پدیده‌ای رو کرد که می‌شود روی او حساب کرد

در انتظار یک عمر درخشش

بهروز رسایلی

بدون تردید باید از محمد عمری به‌عنوان ستاره اول پرسپولیس در بازی با تراکتور یاد کرد. این بازیکن 23ساله تا پیش از اینکه دقیقه 68به‌دلیل مصدومیت زمین را ترک کند، عملکرد درخشانی داشت. او گل اول پرسپولیس را با یک ضربه زمینی دقیق به ثمر رساند و دقایقی بعد، با یک حرکت ویرانگر، مهدی ترابی را در مقابل دروازه خالی در موقعیت عالی قرار داد تا گل دوم پرسپولیس به ثمر برسد. به این ترتیب او که در مسابقه حذفی با سپاهان پس از 11بازی از ترکیب اصلی خارج شده بود، بار دیگر درخشید تا احتمالا یحیی گل‌محمدی از این به بعد کار سختی برای چشم‌پوشی از این بازیکن داشته باشد.

   به اندازه همه برزیلی‌ها
محمد عمری با گل زیبایی که در برابر تراکتور به ثمر رساند، در لیگ بیست‌ودوم 4گله شد. به این ترتیب او موقعیت خودش را به‌عنوان بهترین گلزن ایرانی سرخپوشان در این فصل بهبود بخشید، اما همزمان اتفاق جالب دیگری رخ داد؛ اینکه تعداد گل‌های زده عمری تا همین‌جا، با مجموع گل‌های همه بازیکنان برزیلی تاریخ پرسپولیس برابر شد! در یک آمار تأسف‌برانگیز، تمامی مهاجمان برزیلی پرسپولیس روی هم فقط 4گل برای این تیم زده‌اند که حالا عمری جوان به تنهایی به رکورد آنها رسیده است. آخرین فوروارد برزیلی قرمزها همین لئاندرو پریراست که هنوز موفق نشده برای تیم جدیدش گل بزند.

   تقابل پدیده‌های نو و کهنه
اتفاق جالب مصاف تراکتور و پرسپولیس، تقابل پدیده‌های نو و کهنه سرخپوشان بود؛ 2بازیکنی که هر دو درخشیدند. این طرف که عمری یک گل زد و یک پاس گل زیبا داد، اما آن طرف هم محمد عباس‌زاده با حضورش در زمین در نیمه دوم دبل کرد و چیزی نمانده بود 2امتیاز مهم پرسپولیس را از این تیم بگیرد. عباس‌زاده هم حدود یک دهه قبل در موقعیت کنونی عمری قرار داشت. او در لیگ سیزدهم با نظر علی دایی به‌عنوان یک بازیکن جدید و ناشناخته به جمع قرمزهای پایتخت پیوست و توانست فصل بسیار خوبی را پشت سر بگذارد، هرچند در ادامه اسیر حواشی شد و نتوانست در همان سطح برای پرسپولیس مفید باشد.

   تداوم یک داستان شیرین
پرسپولیس در 10سال گذشته پدیده‌هایی داشته که در این تیم درخشیده‌اند و بازدهی خوبی داشته‌اند؛ بازیکنانی که به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد کادرفنی را داده‌اند. چنان که بالاتر گفتیم، محمد عباس‌زاده در لیگ سیزدهم همین شرایط را داشت و نهایتا در مراسم برترین‌های سازمان لیگ، با عبور از مهدی شریفی سپاهان عنوان بهترین پدیده مسابقات را به‌دست آورد. یک سال بعد نوبت به مهدی طارمی رسید که از لیگ یک به پرسپولیس برود و در این تیم عملکردی استثنایی داشته باشد. در مورد او اصلا نیازی به توضیح بیشتر نیست. همزمان محمد انصاری و علی علیپور هم به‌عنوان بازیکنان گمنام در پرسپولیس درخشیدند و نظرها را جلب کردند. آخرین نفر از این گروه هم مهدی عبدی بود که 3سال پیش با اعتماد گابریل کالدرون در قامت یک ستاره ظاهر شد. حالا هم بعد از کمی وقفه، خط تولید پدیده‌های پرسپولیس یک برگ جدید به اسم محمد عمری رو کرده است؛بازیکنی که اگر قدر خودش را بداند و کار را جدی بگیرد، می‌تواند به یک طارمی دیگر تبدیل شود و بالا و بالاتر برود اما اگر در باد این تعریف و تمجیدها بخوابد، ممکن است به سرنوشت همین مهدی عبدی فراموش‌شده دچار شود. انتخاب با خود اوست اما امیدواریم عمر درخشش این بازیکن دراز باشد.

عامل وحدت
گل ثانیه‌های پایانی هنانوف، به مجادلات مجازی در مورد یحیی گل‌محمدی پایان داد


مسابقه پرسپولیس و تراکتور فراز و فرودهای عجیب و چشمگیری داشت. ابتدای بازی تیم تهرانی 2گل به ثمر رساند و اینطور به‌نظر می‌رسید که در مسیر کسب یک پیروزی آسان گام برمی‌دارد. با این حال معادلات این مسابقه در نیمه دوم تغییر کرد؛ جایی که تراکتور با تعویض‌های مفید پاکو خمز به بازی برگشت و توانست کار را به تساوی بکشاند. نوع اتفاقاتی که در این نیمه رخ داد، باعث شد برخی هواداران پرسپولیس نسبت به کادر فنی تیم خود بدگمان شوند. انتقادها از یحیی گل‌محمدی مخصوصا در فضای مجازی بالا گرفته بود و این مربی برای دقایقی در کانون انتقادات قرار داشت. مسئله اصلی این بود که او بیش از حد تیمش را عقب کشیده و بی‌دلیل در حال دفاع کردن است، آن هم در شرایطی که روشن بود با هجوم بیشتر می‌تواند باز هم دروازه میزبان را باز کند.
در این میان دیگر اتفاقی که کار را برای گل‌محمدی سخت‌تر کرد، نتایج متفاوت تعویض‌های دو مربی بود. درحالی‌که ابوالفضل رزاق‌پور به‌عنوان تعویض اول خمز پاس گل داد و محمد عباس‌زاده دیگر بازیکن تعویضی مربی اسپانیایی دبل کرد، سروش رفیعی که در نیمه دوم با نظر یحیی به زمین رفته بود مرتکب یک خطای پنالتی ناشیانه شد. اوضاع طوری بود که اگر مسابقه با همان نتیجه 2- 2به پایان می‌رسید و پرسپولیس 2امتیاز کلیدی را از کف می‌داد، یحیی باید خودش را آماده انتقادات گسترده و فراوان می‌کرد، مخصوصا که سپاهان هم مسابقه با هوادار را برد و در این صورت فاصله 2تیم در صدر جدول افزایش پیدا می‌کرد. نهایتا اما وحدت هنانوف در ثانیه‌های پایانی به فریاد سرمربی تیمش رسید و توپ سرگردان جلوی دروازه را از خط عبور داد؛ گلی که بار دیگر باعث وحدت هواداران پرسپولیس شد و به مناقشه آنها در شبکه‌های اجتماعی پایان داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید