• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 175010
+
-

رئیس قوه قضاییه خبرداد

آغاز رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران

رئیس قوه قضاییه گفت: همکاران قضایی ما ضمن التزام به موارد قانونی، تلاش کردند تا درحدود کمتر از یک‌ ماه، کیفرخواست بسیاری از عناصر اغتشاشات و قضایای اخیر را صادر و به دادگاه ارسال کنند؛ این پرونده‌ها در دادگاه تعیین وقت و رسیدگی به برخی از آنها نیز آغاز شده‌ است.
به‌گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست دیروز شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به توطئه‌های طراحی شده ازسوی دشمنان ایران با هدف ضربه زدن به امنیت کشور در قضایای اخیر، گفت: مردم متدین و با بصیرت ایران اسلامی یک‌بار دیگر دشمن را در رسیدن به هدفش، که همان ناامن کردن کشور بود، ناکام گذاشتند؛ این ناکامی دشمن برای او گران تمام شد. دراین قضایا دشمن تمام‌قد آمده بود که امنیت کشور و مردم ما را برهم بزند. وی با اشاره به عوامل شکست و هزیمت دشمن در اجرا و پیشبرد پروژه تهدید امنیت ایران اسلامی در اتفاقات اخیر، افزود: مردم بصیر، هوشیار و ولایتمدار ایران به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند برخی مسائل مطرح شده صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او موضوع دیگری است. براین اساس به‌هیچ‌وجه با دشمن همراهی نکردند. محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در حوادث اخیر مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی نیز به‌صورت مطلوبی به وظایف خود عمل کردند، ادامه ‌داد: دراین میان نکته مهم‌تر، هدایت‌های مقام‌معظم‌رهبری بود که نقشه‌های دشمنان را به‌درستی برای مردم تفهیم و تبیین و با کلام نافذ و نافع خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند. رئیس قوه قضاییه همچنین با قدردانی از اقدام‌های مسئولان قضایی در مراجع و مراکز مختلف، که برای رسیدگی به اتفاقات اخیر باوجود حجم بالای کار روزمره، تلاش شبانه‌روزی انجام دادند، گفت: در قضایای اخیر تلاش شد افراد و عناصر کم‌گناه و نادم و پشیمان با لحاظ ترتیبات قانونی، زودتر آزاد شوند.
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه الزام‌های قانونی برای مقام‌های قضایی در حوزه رسیدگی‌ها، ابلاغ‌ها، فاصله بین کیفرخواست و ارائه آن به دادگاه و تعیین وقت دادگاه وجود دارد، عنوان‌کرد: رسیدگی به برخی پرونده‌ها آغاز شده و در هفته‌جاری نیز در محاکم تهران و برخی استان‌ها رسیدگی به پرونده برخی دیگر از عناصر اغتشاشات اخیر آغاز می‌شود.
وی تأکید کرد: محاکمه افرادی که در حوادث اخیر مرتکب جنایت شدند و با عناصر ضدانقلاب در داخل و خارج و بیگانگان مرتبط بودند، با دقت و براساس قانون انجام می‌شود و مجازات قانونی این افراد بازدارنده خواهد بود.
محسنی‌اژه‌ای همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به اهتمام و برنامه دستگاه قضایی در راستای نخبه‌گزینی و کادرسازی و جذب نیروهای شایسته، به معاون منابع انسانی قوه قضاییه دستور داد در راستای تسریع در فرایند گزینش نیروی انسانی دستگاه قضا، اعم از قاضی و کارمند، اقدام‌های مقتضی و راهبردی را اتخاذ و با لحاظ ترتیباتی، فرایند گزینش در عدلیه را کوتاه کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید