• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182384
+
-

هدف اغتشاشگران؛ ضربه به نقاط قوت کشور

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم: کندی‌های ناشی از دشمنی‌ها را می‌توانیم با مجاهدت شبانه‌روزی برطرف کنیم

رهبری
هدف اغتشاشگران؛ ضربه به نقاط قوت کشور

رهبرمعظم انقلاب صبح دیروز  دوشنبه  در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹دی۱۳۵۶ با جمعی از مردم این شهر دیدار کردند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث تحول‌آفرین تاریخ را دربردارنده تجربیات بزرگ درس‌آموز یا متضمن یک سنت الهی خواندند و با اشاره به نجات ایران از پنجه غارتگر و خونین آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: پس‌از دستور کارتر در ۴۳سال قبل برای سرنگونی جمهوری‌اسلامی، آمریکایی‌ها از هر وسیله‌ای به‌خصوص تبلیغات و پروپاگاندا برای تحقق این هدف استفاده کرده‌اند، اما همچنان‌که در این اغتشاشات هم مشخص شد، ناکام مانده‌اند و ملت بزرگ ایران و مسئولان کشور به فضل الهی، با همت به کارهای بزرگ و تحولی، به رفع نقاط ضعف و شتاب بیشتر در مسیر تحقق اهداف و خواسته‌ها ادامه می‌دهند.

پشت‌گرمی رژیم طاغوت به آمریکا
پشت‌گرمی رژیم طاغوت به آمریکا، علت بی‌عقلی و جسارت در چاپ مقاله موهن علیه امام‌خمینی(ره) بود. چند روز قبل از ۱۹دی، کارتر در تهران و در حالت مستی، ایران را جزیره ثبات نامیده بود، اما این حمایت نتیجه‌ای نداد؛ چراکه به فرموده قرآن، نتیجه اتکا به نیروی کفر چیزی جز شکست نیست.

مبارزه مردمی با آمریکا
آمریکا نفوذ بسیار بالایی در رژیم پهلوی داشت و مبارزه مردم با طاغوت درواقع مبارزه با آمریکا بود. علت تبعید امام(ره) در سال۱۳۴۳، اعتراض ایشان به قانون کاپیتالاسیون بود که به آمریکایی در مقابل هر جنایتی در ایران مصونیت می‌داد و مردم در مقابل چنین نفوذی قیام کردند و ایران را نجات دادند که پایه دشمنی آمریکا با ملت شد.

جلوگیری از نفوذ افراد بی‌ریشه
نکته مهم دیگر حادثه ۱۹دی قم، جلوگیری از نفوذ افراد پرمدعا و بی‌ریشه در مسیر نهضت اسلامی بود. در مشروطه، نفوذ افراد ناباب موجب کج شدن راه نهضت به سمت سفارت انگلیس شد، اما در انقلاب اسلامی به‌علت حضور پررنگ شخصیت‌های موجه دینی در میدان و پرچمداری علما در شهرهای مختلف و همراه کردن دل‌های مردم با نهضت، همه حتی مخالفان و گروه‌های مختلف مانند کمونیست‌ها، مرعوب حرکت عظیم مردمی و آن نهیب‌های امام بزرگوار شدند که از نجف و در درس طلبگی خود، دنیا را به لرزه می‌انداخت و ما هنوز حتی امام و عظمت آن شخصیت را نیز به‌درستی نشناخته‌ایم.

دلیل اصلی دشمنی با نظام اسلامی
پیروزی انقلاب و نجات ایران از سلطه سنگین آمریکا علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی است. براساس سندی طبقه‌بندی شده از یک مرکز معتبر آمریکایی مبنی بر دستور رئیس‌جمهور وقت این کشور برای سرنگونی جمهوری اسلامی، آن‌هم فقط ۱۰ماه پس از پیروزی انقلاب، کارتر به سازمان سیا دستور می‌دهد جمهوری‌اسلامی را سرنگون کند و نخستین راهبردی که برای سرنگونی ذکر کرده، استفاده از ابزار تبلیغات است.

مجموعه‌ اقدام‌های تخریبی
آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به نظام اسلامی به وسیله مجموعه‌ای از اقدام‌ها، اعم از تهدید، تحریم، جاسوسی، نفوذ، فشار حداکثری، ایجاد اتحادهای ضد‌ایرانی، ایران‌ستیزی، اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی، درطول ۴۳سال‌گذشته تلاش مستمری داشتند. در رأس همه این کارها، ضربه زدن به جمهوری اسلامی به وسیله تبلیغات بوده‌است.

جبران کندی‌ها ممکن است
جبران و برطرف کردن کندی‌های ناشی از دشمنی‌ها ممکن است. با کار بیشتر، ایمان و اعتقاد و مجاهدت خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی می‌توانیم در همه بخش‌ها ضعف‌ها را برطرف کنیم؛ همچنان‌که در حوزه‌های علمی، دفاعی و بخش‌هایی از تولید، کارها و جبران‌های خوبی انجام شده است.

ناکامی دشمن
دشمن موفق به عملی کردن نیت شوم خود نشده و جمهوری اسلامی امروز با ریشه‌های مستحکم خود در داخل و حتی منطقه، قابل مقایسه با روز اول نیست، اما آن کارها  به کشور ضربه  زد  و  ما  می‌توانستیم جلوتر از نقطه کنونی  باشیم.

کند شدن پیشرفت کشور
تمرکز توان کشور بر مقابله با جنگ تحمیلی 8ساله و همچنین مقابله با فشارها و تحریم‌ها، موجب کند شدن پیشرفت کشور شد. آن توان می‌توانست به‌صورت کامل صرف سازندگی، پیشرفت و ریشه‌کنی فقر شود.

هدف طراحان اغتشاشات
دست دشمن خارجی در اغتشاشات اخیر کاملا عیان بود و اینکه تا گفته می‌شود دخالت دشمن خارجی، عده‌ای آن را انکار می‌کنند و می‌گویند این حوادث تقصیر شماست، صحیح نیست.

هدف‌ اغتشاشات؛ از بین بردن نقاط قوت
عده‌ای اینطور وانمود می‌کردند که افراد حاضر در اغتشاشات مخالف ضعف‌های مدیریتی و اقتصادی کشور هستند؛ درحالی‌که برعکس، هدف آنها برطرف کردن ضعف‌ها نبود، بلکه هدف‌شان از بین بردن نقاط قوت کشور بود؛ نقاط قوتی همچون امنیت کشور، متوقف کردن پیشرفت علمی از طریق به تعطیلی کشاندن مراکز تحصیلی و علمی، متوقف کردن رشد تولید داخلی و همچنین متوقف کردن مسائل در حال رونق‌گیری مانند گردشگری.

نقش‌آفرینی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نقش‌آفرینی آشکار و غیرقابل اغماضی در حوادث اخیر داشتند. مهم‌ترین وسیله دشمن در این اغتشاشات، کار تبلیغاتی و وسوسه از طریق فضای مجازی و رسانه‌های غربی، عربی و عبری بود.

برخورد جدی با خیانت
در اینکه مشکل اقتصادی و معیشتی وجود دارد، شکی نیست، اما آیا این مشکل با آتش زدن سطل زباله و اغتشاش خیابانی حل می‌شود؟ بدون تردید این کارها خیانت است و دستگاه‌های مسئول نیز با خیانت، برخورد جدی و عادلانه می‌کنند.

راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتی
در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به‌قول خودشان پروپاگانداست که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبان‌های مختلف و با ابتکار و نوآوری است؛ چراکه راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتی اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.

نیازمند کارهای بزرگ و تحولی هستیم
اصل انقلاب اسلامی تحولی بزرگ و عبوردهنده کشور از گردنه‌های سخت است. در ادامه راه نیز در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ، امنیت و علم نیازمند کارهای بزرگ و تحولی هستیم و این تحول مبتکرانه با وجود مسئولان و جوانان پرتلاش در دانشگاه‌ها و بخش‌های دیگر، ممکن و شدنی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید