• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173398
+
-

خداحافظی با مورچه‌های خانگی

حتما با تبلیغات مختلفی برای نابودی مورچه‌ها مواجه شده‌اید؛ تبلیغاتی که مدام به ما یادآوری می‌کنند از بین بردن مورچه‌ها و حشرات خانگی به‌سادگی انجام نمی‌شود و باید حتما خانه را سمپاشی کرد. اما برای از بین بردن مورچه‌ها همیشه نیاز به استفاده از مواد سمی نیست. روش‌های خانگی و آسانی هم وجود دارد که می‌شود مورچه‌ها را بدون استفاده از مواد سمی فراری داد.
سرکه: بوی تند سرکه مورچه‌ها را فراری می‌دهد. برای این کار مقدار برابر آب و سرکه‌ سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها اسپری و چند روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ای باقی نماند.
آب و مایع ظرفشویی: یک بطری اسپری را با کمی مایع ظرفشویی و آب گرم پر کنید و چند روز در نقاطی که مورچه‌ها در تردد هستند اسپری کنید.
آبلیمو: مقدار مساوی آب و آبلیمو را در یک بطری اسپری بریزید و در نقاط تردد مورچه‌ها اسپری کنید.
دارچین: دارچین به‌دلیل بوی تندی که دارد برای فراری دادن مورچه‌ها مناسب است. حدود نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با کمک یک دستمال تا چند روز روی نواحی رد مورچه بکشید.
نعناع: این سبزی بوی تندی دارد که توانایی بویای مورچه‌ها را مختل می‌کند.
فلفل سیاه: با پاشیدن فلفل سیاه در مکان‌هایی که مورچه‌ها حضور دارند به‌راحتی از دست مورچه‌ها خلاص شوید.
پوست خیار: مورچه‌ها نمی‌توانند طعم خیار را تحمل کنند. یک خیار را پوست بکنید و پوست آن را در نقاطی که رد مورچه وجود دارد قرار دهید. حتما هر روز پوست خیارها را عوض کنید تا زمانی‌ که اثری از این حشرات نباشد.
پودر بچه: اگر مسیر ورودی مورچه‌ها را می‌شناسید بهتر است از پودر بچه استفاده کنید. مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه‌ها را مسدود کند.
تفاله‌ قهوه: بوی قهوه می‌تواند مورچه‌ها را فراری دهد. اگر اطراف و پای دیوارهای خانه و جای عبور مورچه‌ها تفاله‌ قهوه بریزید، کفایت می‌کند.
نمک: نمک اگرچه باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود، اما محلول نمک به‌عنوان دفع‌کننده مورچه‌ها مناسب است، زیرا مورچه‌ها از هر محلی که با محلول نمک اسپری شده باشد رد نمی‌شوند. می‌توانند در طول ترک‌های راهرو یا کناره‌های خانه که مورچه‌ها حضور دارند نمک بپاشید.
تمیز کردن خانه: مورچه‌ها از خودشان رد و اثر بر جا می‌گذارند تا مورچه‌های دیگر آنها را دنبال کنند. تمیز کردن خانه و از بین بردن باقی‌مانده‌ خوراکی‌هایی که بوی آنها مورچه‌ها را به‌خود جلب می‌کند بهترین گزینه برای فراری دادن مورچه‌هاست.
جوش شیرین: با ریختن کمی جوش شیرین در محل عبور مورچه‌ها هم می‌توان ازدست این حشرات خلاص شوید.
پوست مرکبات: پوست مرکبات و آب را در یک مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید و آن را در محل عبور مورچه‌ها اسپری کنید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید