• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 7 تیر 1403
کد مطلب : 228422
+
-

عرضه محصولات خانگی در نانوایی‌ها

نانوایی‌ها تا پیش از این در کنار فروش نان به مردم، برخی محصولات ازجمله زعفران و شیره خرما و انگور را عرضه می‌کردند و حالا قرار است که اجازه داشته باشند تا محصولاتی که در قالب مشاغل خانگی تولید می‌شود هم در نانوایی‌ها عرضه شود.
محمد حسین قمری، مسئول مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت:با تکمیل طرح عرضه محصولات مشاغل خانگی در نانوایی‌ها، برای همه 1.5میلیون نفری که در این مشاغل مشغول به‌کار هستند، درآمد پایدار تامین می‌شود. او می‌‌افزاید: ما در کشور 80هزار نانوایی داریم که در مرحله اول هزار نانوایی به این طرح اضافه می‌شوند.
قمری با بیان اینکه فرض ما این است که با اجرای این طرح مشاغل خانگی به یک درآمد منطقی بین 15تا 20میلیون تومان در‌ماه برسند، یادآور شد: در طرح ما، مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک نیز دیده شده است و این طرح در
فاز اول در نانوایی‌ها و در فازهای بعدی در سایر فروشگاه‌ها نیز انجام خواهد شد.
بازارسازی برای مشاغل خانگی یکی از راه‌های رونق اشتغال و درآمدزایی برای خانوارهاست. اجازه دولت به نانوایی‌ها یکی از این بازارسازی‌هاست. همچنین، علاوه بر سهولت دسترسی شهروندان به محصولات این کسب‌وکارها می‌توان به حضور آنها در سکوهای اینترنتی و امکان عرضه محصولات‌شان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای امیدوار بود که به درآمد خانوارها و اشتغال‌زایی کمک شود؛ سیاستی که راه را برای توسعه کسب‌وکارهای مردمی باز خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید