• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169395
+
-

پاساژ آزاد، نمونه‌ای برای سایر بناهای ناایمن

ایمنی
پاساژ آزاد، نمونه‌ای برای سایر بناهای ناایمن

سید محمد موسوی- شهردار منطقه11

پاساژ آزاد در تقاطع سه‌راه جمهوری و خیابان ‌ولیعصر (عج) واقع شده و قدمتی بیش از ۷۰‌سال دارد که از سال۹۱ توسط مالک پاساژ دو‌طبقه زیرین برای افزایش مغازه‌ها خاکبرداری غیراصولی و بدون مجوز داشته است.
طی این سال‌ها و اقدامات مخربانه‌ای که مالک در پاساژ آزاد انجام داده است، موجب ناپایداری سازه شده که طبق نظریه کمیسیون رفع خطر و کارشناسان نظام مهندسی، ساختمان ناایمن و ناپایدار شناسایی شد؛ چراکه هر لحظه امکان بروز حادثه محتمل است. در این راستا شهرداری بنا بر وظایف ذاتی و عنوان اقدام پیشگیرانه برای حفظ جان هزاران شهروند از کسبه و عابران با دستور مقام قضایی و معاون دادستان برای اجرای رأی پلمب و تخلیه کامل ساختمان طی چند مرحله اقدام کرد.
در ۳۰‌مرداد سال‌جاری ساختمان به‌صورت کامل تخلیه و پلمب و انشعابات برق و آب و گاز نیز کاملا قطع شد. اگر مالک قصد تخریب‌، نوسازی ‌یا مقاوم‌سازی‌ را دارد شهرداری تمام مراحل صدور مجوز و همراهی را تسهیل می‌کند. برای امرار معاش کسبه نیز جلسات متعددی با اتحادیه پوشاک و اتاق اصناف تهران برگزار کردیم اما به‌دلیل وضع موجود که ناشی از اقدامات مالک است، باید تامین خسارات و درخواست‌های کسبه توسط مالک با همکاری و هدایت دستگاه قضایی انجام شود.
 منطقه۱۱ تهران دارای ۱۱پلاک قرمز از ساختمان‌های ناایمن و خطر‌ساز است که اخطار‌های مکرر برای تعیین مهلت و رفع خطر به تمام ساختمان‌ها ارسال شده است. با اقدام پیشگیرانه که در پاساژ آزاد انجام شد، اخطار مجددی به تمام مالکان ساختمان‌ها داده شد تا نسبت به هشدار‌های شهرداری بی‌تفاوت نباشند. ساختمان بعدی مدنظر شهرداری برای اقدام قانونی و رفع خطر، پاساژ مهستان است که تا بعد از محرم و صفر فرصت دارند تا برای رفع خطرات ایمنی در آن اقدام کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید