• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156631
+
-

نکته بازی/ از اسدی یاد بگیر آقای مسی!

یکی از اتفاقات مهم این فصل فوتبال اروپا، در مسابقه پاری‌سن‌ژرمن و بوردو رخ داد؛ جایی که هنگام اعلام اسامی بازیکنان 2 تیم، هواداران پاریس لیونل مسی و نیمار را هو کردند. دلیلش هم این است که آنها از عملکرد 2 ستاره برزیلی و آرژانتینی خود در جریان شکست مفتضحانه برابر رئال مادرید رضایت نداشتند. هوادار راضی نبود و بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا را هو کرد؛ به همین راحتی. حالا در ایران شما اگر جرأت دارید، 2 کلمه حرف به یک بازیکن چند میلیاردی اما ناموفق بزنید. اول که کلی فن‌پیج روی سرتان خراب خواهند شد و بعد هم خود بازیکن با پست و استوری انتقامی یا «هیس» نشان دادن، به سکوت دعوت‌تان می‌کند. کاش مسی از اسدی یاد گرفته باشد و پس از گل بعدی‌اش برای پاریس «هیس» نشان بدهد!

اگر کلین‌شیت کرد چی؟
فرهنگ هواداری در فوتبال ایران تحت‌تأثیر صفحات تندروی فضای مجازی قرار گرفته است. این فن‌پیج‌ها برای گرفتن لایک و فالوور، غالبا زردترین و سطحی‌ترین اظهارنظرها را بازتاب می‌دهند و همین رویکرد باعث شده حتی برخی پیشکسوتان هم در تله بیفتند. آنها آموخته‌اند هر چقدر تندتر حرف بزنند، بیشتر مجال دیده شدن دارند. به همین دلیل هم روزبه‌روز حجم اظهارات عجیب بیشتر می‌شود. در آخرین نمونه، محمد نوری پیشکسوت استقلال گفته: «نذر کردم برای داربی حامد لک درون دروازه پرسپولیس باشد.» اشاره او به افت شدید لک در این فصل است، اما از پیشکسوت میانسال انتظار نمی رود با چنین ادبیاتی در مورد بازیکن تیم حریف حرف بزند. یک درصد احتمال بده لک در داربی کلین‌شیت کند؛ چه توضیحی برای این مصاحبه خواهی داشت؟

یحیی؟ انتحاری؟
با توجه به شرایط جدول پرسپولیس اگر قهرمانی می‌خواهد، چاره‌ای جز بردن استقلال ندارد. مساوی در داربی روز پنجشنبه هم آبی‌ها را راضی می‌کند، چون 6 امتیاز فاصله پابرجا باقی می‌ماند و استقلال در 7 هفته پایانی از حاشیه نسبتا امنی برخوردار خواهد بود. همه انتظار دارند پرسپولیس برابر استقلال یکی از تهاجمی‌ترین نمایش‌هایش را ارائه بدهد. ناصر محمدخانی هم در این مورد گفته: «یحیی گل‌محمدی باید در داربی انتحاری بازی کند.» خب البته اگر آدم به سوابق یحیی مخصوصا در شهرآوردها نگاه کند، درمی‌یابد نباید چنین توقعاتی از سرمربی پرسپولیس داشته باشد. تیم گل‌محمدی در 3 داربی آخر کلا 3 ضربه داخل چارچوب داشته است. این مربی در بازی رفت حتی مهدی عبدی را در ترکیب اصلی قرار نداد؛ با این تفاسیر انتظار دارید انتحاری بازی کند؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید