• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 180961
+
-

نکته بازی/ شما اول جام بگیر

صد البته حمیدخان مطهری را دوست داریم و برای ایشان احترام خیلی زیادی قائلیم. با این حال وقتی از قول سرمربی نساجی خواندیم: «دوست دارم بیشتر از جام‌هایم درباره انسانیت من صحبت شود»، یک لحظه به این فکر فرورفتیم که او از کدام جام‌ها حرف می‌زند؟ البته در لیگ برتر 2 قهرمانی با پرسپولیس کسب کرده، اما هر دو جام به‌عنوان دستیار به او رسیده و حمیدخان نفر اول کادرفنی نبوده است. به علاوه در مورد او معمولا می‌گویند جملات قصارش را از این طرف و آن طرف کپی می‌کند. به‌نظر می‌رسد حتی همین جمله مطهری هم یک الگوبرداری از لیونل مسی بوده است. کاپیتان آرژانتین روز 14مهر گفته بود: «دوست دارم از من به‌عنوان یک انسان خوب یاد شود، نه‌فقط بازیکن خوب.»

تنها حسن جدایی لوکادیا
شوک بزرگ روزهای اخیر به فوتبال ایران، جدایی ناگهانی لوکادیا از پرسپولیس بود. مهاجم هلندی سرخپوشان که عملکرد بسیار خوبی هم در این تیم داشت، ناگهان تصمیم گرفت به کشورش برگردد و بعد هم در فاصله کوتاهی قراردادش را با باشگاه فسخ کرد. بدیهی است که جدایی لوکادیا اتفاق خیلی بدی بود و سرشار از زیان است، اما دست‌کم یک حسن در این ماجرا وجود دارد. لوکادیا با قرارداد یک میلیون دلاری سرخپوش شده بود و هر بار دلار بالا می‌رفت، رسانه‌ها ارزش جدید قرارداد لوکادیا را محاسبه می‌کردند و یاد مردم می‌آوردند که مهاجم هلندی نسبت به زمان عقد قرارداد 6، 8 یا این اواخر 10میلیارد گران‌تر شده است. حالا اما او رفته و دیگر خبری از این محاسبات نخواهد بود.

عکسش هست برادر!
سردار آزمون یک مصاحبه مفصل انجام داده و در آن درباره بسیاری از مسائل صحبت کرده است. برخلاف طول مطلب، محتوای آن چندان چشمگیر نیست و حرف جدیدی از زبان سردار شنیده نمی‌شود. شاید فقط این بخش جالب باشد که او اختلافاتش با مهدی طارمی را رد می‌کند: «در بازی با سنگال می‌گفتند مهدی دست نداد و رابطه‌اش با سردار بد است، درصورتی‌که مهدی رفیق صمیمی من است. او کنار خط بود و قانون جدید همین است.» یعنی قانون جدید فیفا این است که سردار و طارمی نباید با هم دست بدهند؟ اگر از سمت دیگر زمین بیرون رفته بودی یک چیزی، اما از چند متری طارمی رد شدی و دست ندادی. تصاویرش هم هست. در کل از همه‌‌چیز تیم شما، ازجمله همین قهر و آشتی‌های‌تان خسته شده‌ایم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید