• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156335
+
-

جام در راه کویر

شهداب یزد با پیروزی در بازی اول فینال لیگ برتر والیبال به قهرمانی امیدوارتر شد

جام در راه کویر

شهداب یزد قسمت اول از سریال بازی‌های فینال را برد و فاصله‌اش را با جام قهرمانی لیگ برتر والیبال کم کرد. قبل از شروع بازی، بیشتر نظرها این بود که پیکان خیلی راحت شهداب را شکست می‌دهد اما همه اتفاقاتی که داخل زمین افتاد برعکس پیش‌بینی‌ها بود. شهداب در 3ست؛ 25بر 22، 25بر 20و 30بر 28پیکان را شکست داد. پیکانی‌ها مسیر سخت‌تری را برای رسیدن به فینال طی کرده بودند. آنها شهرداری ارومیه و سپس سپاهان صدرنشین را حذف کرده بودند اما شهداب در آن سوی جدول مس رفسنجان و فولاد سیرجان را حذف کرده بود. دیروز شهدابی‌ها پیروزی‌شان را نتیجه تاکتیک بالای تیمی می‌دانستند اما در مقابل پیکانی‌ها به داوری معترض بودند.

  داور عجله داشت؟
پیمان اکبری دلیل شکست تیمش را اشتباهات بازیکنان و داوری می‌داند. او درباره شکست پیکان می‌گوید: «بازی سختی بود و برای هر دو تیم مهم. شاید بچه‌های من با این طرز تفکر که شهرداری ارومیه و سپاهان را شکست دادند و می‌توانند این بازی را هم ببرند وارد زمین شدند اما هر بازی شرایط خودش را دارد. ما تلاش کردیم اما تلاش‌مان برای پیروزی در این بازی کافی نبود. اشتباهات فردی داشتیم و تیم به هم ریخته بود.» او از داوری هم گلایه دارد: «داور بالا از داوران خوب است اما در بعضی از امتیازات مدارا کرد و ضربه‌های دوضرب را نگرفت. در توپ آخر من ویدئوچک دادم. توپ داخل زمین ما بود و دست اسپکر حریف تا آرنج در زمین ما بود. فیلم بازی را ببینید، اگر حق با من نباشد از همه ایران که سهل است از همه جهان عذرخواهی می‌کنم. بازی می‌توانست ادامه داشته باشد اما داور عجله داشت که بازی تمام شود!» اکبری کار را تمام‌شده نمی‌داند: «بازی بعدی هم هست و اینطور نیست که شانسی نداشته باشیم. می‌توانیم با قدرت بازی کنیم و جبران کنیم. اگر جبران کردیم نوش‌جان بچه‌ها، اگر هم نشد فدای سرشان. نمی‌خواهم برای بازی بعدی استرس داشته باشند.»

  کار تیمی با ستاره‌ها
تیم علیرضا طلوع‌کیان در 3ست متوالی بازی را برد. طلوع‌کیان بعد از بازی گفت که پیش‌بینی این پیروزی را کرده بود: «صبح به بچه‌ها گفتم اگر ما ست اول را ببریم می‌توانیم بازی را 3سته به پایان ببریم.» طلوع‌کیان از اینکه تیم باتجربه‌ای مثل پیکان را در فینال شکست داده خوشحال است: «پیکان تیم باتجربه‌ای است و تجربه بازی کردن در فینال را دارد ولی ما امروز بازی فینال را تجربه کردیم. از سال89که لیگ والیبال به شکل پلی‌آف برگزار می‌شود، پیکان 5بار در فینال بازی کرده است و ما نخستین بارمان بود که به فینال می‌رسیدیم. اینکه در فینال بتوانی ست را 25-20ببری، لول و قدرت تاکتیکی و تاکتیک‌پذیری تیم ما را نشان می‌دهد. ما کار تیمی انجام دادیم، هم ستاره داریم و هم تیم.» طلوع‌کیان و تیمش به یک پیروزی دل خوش نکرده‌اند: «با یک برد به ما کاپ نمی‌دهند. همانطور که گفتم پیکان تیم باتجربه‌ای است. بعضی از بازیکنان ما رنگ مدال را ندیده‌اند اما در تیم پیکان بازیکنانی مثل امیر حسینی، حمزه زرینی و... کلی مدال دارند. ما از خدایمان است که بازی بعدی را ببریم و قهرمان شویم، قهرمانی حق بچه‌های ماست اما اگر نشد هم اتفاقی نیفتاده است.» 
در بازی دیروز امین اسماعیل‌نژاد از تیم شهداب با 28امتیاز بهترین بازیکن زمین بود. در تیم پیکان هم حمزه زرینی با 16امتیاز بالاتر از بقیه بود. بازی دوم 2 تیم دوشنبه ساعت15:30در سالن والیبال ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. اگر شهداب فردا برنده بازی باشد لیگ به پایان می‌رسد اما اگر پیکان به پیروزی برسد، باید منتظر بازی سوم ماند که روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید