• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208506
+
-

مثلث برمودای ایران

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن

معرفی: به‌دلیل اسرارآمیز بودنش به مثلث برمودای ایران نیز شهرت دارد. هیچ‌گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد و منطقه کاملا برهوت و خالی از حیات است. در بیشتر نقشه‌ها از این منطقه نام برده نشده است.

شگفت‌انگیز‌ و اسرار‌آمیز‌
کویر ریجن جذابیت‌های خاص خود را برای کویرنوردان به‌ویژه در نیمه دوم سال دارد. کویرنوردان اغلب به‌دنبال دیدن هیجان و سکوت و عظمت کویر هستند و این منطقه از بهترین مقاصد آنها می‌تواند باشد. همانطور که از نام ریجن پیداست افسانه‌های مطرح شده درباره کویر ریجن مربوط به جن و ارواح است.ریجن، شگفت‌انگیز‌ترین، اسرار‌آمیز‌ترین و ترسناک‌ترین منطقه ایران است، با باتلاق‌های سهمگین که مرگ را برای هر موجود زنده‌ای به ارمغان می‌آورد. زیربنای ریگ‌جن یک دشت فرسایش یافته است که در حال‌حاضر تپه‌های ماسه‌ای برخان و تپه‌های ماسه‌ای هرمی (قورد) آن را اشغال کرده است. فرورفتن در گل و لجن در «ریگ‌جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبان مسافران ناوارد را بگیرد.

طلسمی که شکسته شد
سال‌های متمادی، هیچ‌کس جرأت آنکه به «ریگ‌جن» سفر و راز این کویر اسرار‌آمیز را کشف کند، نداشت یا اگر حتی جرأتش را هم داشت، به‌دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند. سون‌هدین در سال ۱۹۰۰ ریگ‌جن را کشف و بعد از آن هم آلفونز گابریل در سال ۱۹۳۰ از نزدیکی آن گذر کرد؛ اما هیچ‌کدام نتوانستند از این بخش از کویر عبور کنند و به ناچار به سمت یزد رفتند و عبور از آن برای کویرنوردان یک رؤیا باقی ماند تا اینکه بالاخره در سال ۱۹۹۷ طلسم ریگ‌جن توسط علی پارسا، کویرشناس شکسته شد. او به همراه رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر فراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ‌چیز شگفت‌انگیزی در ریگ جن وجود ندارد. پارسا، یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ‌جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ‌جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل که نه گرفتار روح شدند و نه جن‌زده!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید