• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220055
+
-

شوک کویر

در روزي که مس رفسنجان فراتر از انتظارات ظاهر شد استقلال با شکستي تلخ خيلي زود از جام حذفي کنار رفت و اولين جام فصل را از دست داد

تیتر یک
شوک کویر

 اولین شگفتی بزرگ جام‌حذفی ایران در نخستین مرحله حضور تیم‌های لیگ برتری رقم خورد و صدرنشین لیگ برتر، این رقابت‌ها را ترک کرد. از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی بازی 3تیم بزرگ و مدعی کشور باقی مانده بود که روز گذشته برگزار شد و آبی‌پوشان استقلال با شکست 2بر صفر در زمین مس رفسنجان حذف زودهنگامی را از این رقابت‌ها تجربه کردند. مس از زمان تغییر سرمربی و آمدن محرم نویدکیا کاملا متحول شده و بدون شکست در لیگ برتر پیش می‌رود. این تیم دیروز هم مقابل استقلال فوتبال بابرنامه‌ای را به نمایش گذاشت و بارها روی دروازه حسینی خطرساز شد تا در نهایت با یک گل سالم و یک گل آفساید بر حریفی که قادر به خلق موقعیت‌های آنچنانی نبود، پیروز شود.
بازی استقلال با مس رفسنجان به شکلی آغاز شد که می‌توانست استقلال را بر حریف مسلط و برتری این تیم را تا حدود زیادی مسجل کند. ضربه پنالتی‌ای که در دهمین دقیقه نصیب آبی‌ها شد می‌توانست همه‌‌چیز را به سود این تیم بچرخاند اما صالح حردانی پنالتی را از دست داد و همه‌‌چیز به ضرر استقلال شکل گرفت. این پنالتی را حامد لک با خطا روی مرادمند به استقلالی‌ها تقدیم کرد اما خودش ضربه حردانی را مهار کرد تا در غیاب کوین یامگا، آبی‌پوشان بعد از مدت‌ها یک پنالتی را از دست بدهند. اما این پایان بداقبالی‌های استقلال نبود. نارنجی‌پوشان مس که با آمدن محرم نویدکیا جان دوباره‌ای گرفته‌اند در دقیقه24با یک پاسکاری عالی بین واسعی و فرشید باقری و پاس کات‌بک واسعی توسط محمدمهدی محبی به گل رسیدند. این گل کار استقلال را سخت‌تر کرد و روحیه تیم میزبان را بالاتر برد. حملات استقلال برای جبران گل خورده تا پایان نیمه‌اول ثمری نداشت؛ هم دفاع مس پرتلاش بود و هم حامد لک یکی از روزهای خوبش را سپری می‌کرد. البته این دروازه‌بان به‌دلیل کارت زردی که روی صحنه پنالتی گرفته بود دست‌به‌عصا بازی می‌کرد و نمی‌توانست به اندازه همیشه از ترفندهایش برای وقت‌کشی استفاده کند اما باز هم از این کار غفلت نمی‌کرد!
در نیمه‌دوم با وجود اینکه استقلال به گل نیاز داشت، این مس رفسنجان بود که موقعیت‌های بیشتری را خلق کرد. فرارهای سرعتی مهاجمان و وینگرهای مس به فضای پشت مدافعان استقلال که یکی از ضعیف‌ترین روزهای خود را سپری می‌کردند، بارها نارنجی‌پوشان را در موقعیت گلزنی قرار داد که چندین بار حسین حسینی مانع سنگین‌تر شدن نتیجه شد. فقط در یکی از این صحنه‌ها منتظر محمد که در شرایط آفساید با حسینی تک‌به‌تک شده بود با یک ضربه چیپ دروازه او را باز کرد و کار را 2بر صفر کرد.
 دیروز همچنین سپاهان‌ با 3گل رضا اسدی، امید نورافکن و رضا شکاری بر شمس‌آذر غلبه کرد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. این برد شاید شاگردان مورایس را به روزهای خوب خودشان در لیگ هم برگرداند.

  حذف 1+5 تیم لیگ برتری
استقلال ششمین تیم لیگ برتری بود که در این مرحله از جام‌حذفی کنار رفت. در سایر بازی‌های این مرحله که در بهمن‌ماه برگزار شده بود، نخستین تیم بزرگی که حذف شد فولاد خوزستان بود. درحالی‌که ایگناسیو سرمربی خارجی فولاد با مدیران این تیم اختلافات شدیدی داشت، تیم فولاد در مرحله یک‌شانزدهم با چادرملو اردکان روبه‌رو شد. چادرملو که صدرنشین لیگ دسته‌اول و قهرمان نیم‌فصل اول این رقابت‌ها‌ست، با وجود اینکه تیم میهمان مسابقه بود با تک‌گل علی طاهران در اهواز، فولادی‌ها را شکست داد و حذف کرد. در همان روز دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر یعنی صنعت‌نفت آبادان هم در ضربات پنالتی به استقلال ملاثانی باخت و خیلی زود از جام‌حذفی کنار رفت. سریال حذف تیم‌های خوزستانی روز بعد هم ادامه پیدا کرد و استقلال خوزستان در مصاف با هوادار تهران با تک‌گل امین قاسمی‌نژاد باخت و جام حذفی را ترک کرد. به این ترتیب هر 3نماینده خوزستان در لیگ برتر، خیلی زود جام حذفی را ترک کردند و حالا تنها نماینده خوزستان در مرحله یک‌هشتم همان استقلال ملاثانی است که رتبه دوازدهم لیگ‌ دسته‌اول را دارد. دیگر تیم لیگ برتری که حذفش یکی از اتفاقات غیرمنتظره مرحله یک‌شانزدهم نهایی بود، نساجی قائمشهر است. نساجی که 2فصل قبل قهرمان این رقابت‌ها شده بود امسال در اوج مشکلاتش به مصاف آلومینیوم اراک رفت و با یک شکست خانگی از این رقابت‌ها حذف شد. به این ترتیب استقلال، شمس‌آذر، فولاد، نفت آبادان، نساجی و استقلال خوزستان تیم‌های لیگ برتری هستند که از جام‌حذفی کنار رفته‌اند و 10تیم لیگ برتری در جدول باقی مانده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید