• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 2 بهمن 1402
کد مطلب : 216454
+
-

«گرگ کویر» سردسته مافیای بزرگ مواد‌مخدر

داخلی
«گرگ کویر» سردسته مافیای بزرگ مواد‌مخدر

سال‌ها تلاش و تحقیقات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فراجا برای دستگیری سرشبکه باندهای بزرگ موادمخدر در کویر شرق کشور، با دستگیری «گرگ کویر» پایان یافت.
به گزارش همشهری، از حدود 5سال پیش، مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فراجا در جریان فعالیت یک قاچاقچی مخوف به نام عبدالهادی براهویی قرار گرفتند که در زمینه قاچاق موادمخدر به ایران و دیگر کشورها فعالیت داشت. تخصص این فرد کویر بود و او با تهیه محموله‌های بزرگ مواد‌مخدر، آنها را از طریق کاروان‌های مسلحی که در اختیار داشت از کویر عبور داده و به مناطق مرکزی یا غربی کشور منتقل می‌کرد. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری این فرد آغاز شد اما او تلاش می‌کرد با استفاده از اسامی جعلی مثل حاج شاه سلیم، حاج پرویز و حاج عبدالله در روستاهای کویری مخفی شود و ردی از خودش باقی نگذارد. این در حالی بود که حتی بسیاری از باندهای قاچاق که محموله‌های او را حمل می‌کردند از هویت اصلی او خبر نداشتند. طی این سال‌ها هر بار که پلیس موفق می‌شد یکی از باندهای گرگ کویر را محاصره کند، اما او موفق به فرار می‌شد. حتی در این مدت برخی از اعضای باند او در درگیری مسلحانه با پلیس کشته شدند اما وی هنوز دستگیر نشده بود. با این حال مدتی قبل سرنخ‌هایی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد این مرد در خانه‌ای روستایی در یکی از استان‌های شرقی کشور مخفی شده است. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی راهی این محل شدند و با محاصره خانه مورد نظر موفق شدند گرگ کویر را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.
 به‌گفته سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا، پلیس در این سال‌ها 18عملیات علیه باندهای گرگ کویر انجام داده که منجر به کشف 13تن موادمخدر(بیش از 5تن شیشه و هروئین) شده بود. همچنین تعداد ۳۷نفر از افراد مرتبط با وی شناسایی شدند و ۳۲دستگاه خودرو و تعدادی سلاح سبک و نیمه سنگین نیز از این افراد کشف شد. با این حال وی هر بار موفق به فرار می‌شد که در نهایت دستگیر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته و اموال منقول و غیرمنقول زیادی دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید