• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154626
+
-

تیم بنا در اهواز  کامل می‌شود

تیم بنا در اهواز  کامل می‌شود

چهل‌ودومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی طی روزهای 4لغایت 6اسفندماه در سالن 2500نفری سازمان برق شهر اهواز برگزار می‌شود. این سومین مرحله از چرخه انتخابی کشتی فرنگی محسوب می‌شود. در 2 مرحله قبلی که به میزبانی تهران و زاهدان برگزار شد بسیاری از مدعیان غایب بودند و حالا جز 7کشتی‌گیر سایر مدعیان برای اینکه شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی داشته باشند باید در جام تختی روی تشک بروند.
با موج ششم ویروس کرونا شایعاتی مبنی بر لغو مسابقات جام تختی شنیده می‌شد اما درنهایت قرار شد این مسابقات طبق برنامه و در تاریخی که از قبل مشخص شده بود در اهواز برگزار شود. مسابقات به شرط عدم‌حضور تماشاگر، مجوز برگزاری گرفته و قرار است این رقابت‌ها از 2 شبکه سوم سیما و ورزش به‌صورت زنده پخش شود.
رقابت‌های جام تختی یکی از مراحل اصلی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی است. مسابقات به نوعی ملاک انتخاب شدن کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی است. محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی بعد از مسابقات جهانی اسلو 2021که تیمش در رده دوم جهان قرار گرفت اردویی برگزار نکرده و کشتی‌گیران فرنگی‌کار در این مدت به تمرینات شخصی مشغول بوده‌اند و قرار است بعد از مسابقات جام تختی نخستین اردوی آنها برگزار شود. میثم دلخانی در 63کیلو، محمدرضا گرایی در 67کیلو، محمدهادی ساروی در 97کیلو و علی‌اکبر یوسفی در 125کیلوگرم در مسابقات جهانی اسلو به مدال طلا رسیدند. محمدعلی گرایی و پژمان پشتام در اوزان 77و 82کیلوگرم صاحب نشان برنز جهان شدند و امین میرزازاده در 130کیلوگرم در مسابقات امیدهای جهان به مدال طلا رسید. این 7کشتی‌گیر از حضور در جام تختی اهواز معاف هستند و سایر ملی‌پوشان باید در این رقابت‌ها کشتی بگیرند. به‌نظر محمد بنا بعد از برگزاری یک مرحله اردو، نفرات اول جام تختی را به همراه 6مدال‌آور مسابقات جهانی به تورنمنت برون‌مرزی اعزام کند و سپس تیمش را برای حضور در 3رویداد قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی معرفی کند. سجاد عباسپور، مهرداد مردانی، محمدرضا مختاری و رامین طاهری 4ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی نروژ بودند که نتوانستند روی سکوی جهانی قرار بگیرند و برای اینکه شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشته باشند باید در جام تختی کشتی بگیرند. به این ترتیب در اوزان 55، 60، 72و 87کیلوگرم تمام مدعیان کشتی فرنگی حضور دارند و باید نفر نخست این رقابت‌ها را ملی‌پوش ایران در مسابقات پیش‌رو دانست.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید