• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154356
+
-

ورزش ایران با بهترین‌ها به هانگژو می‌رود

مسئولان کمیته ملی المپیک از شرایط اعزام کاروان‌های ورزشی به چند رویداد پیش رو ازجمله بازی‌های آسیایی خبر دادند یکی از دغدغه‌های آنها فوتبال و وضعیت قرارداد مهدوی‌کیا با فدراسیون است

ورزش ایران سال پرکاری در پیش دارد؛ بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشورهای اسلامی، المپیک جوانان و المپیک ناشنوایان. مسئولان کمیته ملی المپیک می‌گویند با بهترین شرایط و با بهترین‌ها به این بازی‌‌ها می‌روند.
مسئولان کمیته دیروز در نشست خبری میزبان نمایندگان رسانه‌ها بودند و از روند اعزام تیم‌ها به بازی‌های پیش رو گفتند. مهم‌ترین رویدادی که بیشتر ورزش را درگیر می‌کند، بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو است. پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در این بازی‌ها گفت 26فدراسیون مدارک خود را برای ثبت‌نام در سایت بازی‌ها به کمیته ارائه‌ داده‌اند و 5فدراسیون هم لحظه آخر این اسامی را می‌دهند. یکی از فدراسیون‌هایی که هنوز برای دادن اسامی ورزشکاران مشکل دارد، فدراسیون فوتبال است. مهدی‌ مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید هنوز با فدراسیون قراردادی ندارد. با توجه به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و سرپرستی موقت میرشاد ماجدی، شاید تیم امید هم به مشکل بخورد. با این حال فخری گفت با ماجدی صحبت می‌کند تا زودتر اسامی به‌دست کمیته برسد. فدراسیون وزنه‌برداری هم رئیس مشخصی ندارد. علی مرادی به‌خاطر بازنشستگی حکم برکناری گرفته بود و وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرده بود اما مرادی دوباره به فدراسیون بازگشته است بدون اینکه مدرک معتبری برای ادامه کار داشته باشد. در این شرایط مشخص نیست این فدراسیون چه نفراتی را به هانگژو می‌برد. انتخابات چند فدراسیون هم چند ماهی است به تأخیر افتاده و فخری اعلام کرد که دغدغه او و کمیته، همین فدراسیون‌های بلاتکلیف است.
در چند دوره اخیر بازی‌های المپیک و آسیایی، ایراداتی در فضای مجازی به طراحی و جنس لباس‌های کاروان گرفته شده و این موضوع حساسیت روی لباس‌ها را بالا برده است. فخری اطمینان داد که این بار لبا‌س‌ها بهترین باشد: «قول می‌دهم کاروان ایران یکی از بهترین لباس‌ها را در بازی‌های آسیایی داشته باشد.» فخری توضیح نداد که طراح این لباس چه‌کسی است و تهیه آنها به کدام تولیدی سپرده شده است.
کاروان ورزشی ناشنوایان ایران هم اردیبهشت‌ماه به بازی‌های المپیک در برزیل اعزام می‌شود. فدراسیون ناشنوایان نه زیرمجموعه کمیته ملی المپیک است و نه زیرمجموعه کمیته پارالمپیک. آنها برای رفتن به المپیک مشکل مالی دارند. رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک قول حمایت از ناشنوایان را داده است: «ناشنوایان مظلوم‌ترین فدراسیون در جمع فدراسیون‌ها هستند. ما تعهد اخلاقی داریم که از آنها حمایت کنیم. هم در دولت و هم در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک این انگیزه وجود دارد که از ناشنوایان حمایت کنند.» ناشنوایان برای رفتن به برزیل 17میلیارد تومان می‌خواهند. صالحی‌امیری مهم‌ترین اقدام برای ورزشکاران ناشنوا را تخصیص ردیف بودجه جداگانه برای آنها دانست.
پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی ۱۸ تا ۲۷مرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. اصغر رحیمی، سرپرست کاروان گفت نه‌تنها مدال این بازی‌ها برای ورزش ایران مهم است که بعضی از رشته‌ها قبل از بازی‌های آسیایی نگاه تدارکاتی به این بازی‌ها دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید