• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204688
+
-

هانگژو؛ میدانی برای رسیدن به مدال صلح!

کیان حسن‌زاده

این روزها، ورزشکاران ملت‌های آسیایی در هانگژوی چین، به بهانه‌ی برگزاری مسابقات ورزشی دور هم جمع شده‌اند؛ مسابقاتی که شاید مهم‌ترین دلیل برگزاری آن، نزدیک‌شدن قلب ملت‌ها به هم و رسیدن به صلح و دوستی است؛ اما در همین ایام، اگر خبرهای دنیا را دنبال کنید، احتمالاً به‌جای واژه‌ی صلح، بارها و بارها با گزارش‌هایی از جنگ و درگیری در سراسر دنیا روبه‌رو می‌شوید. همیشه و در همه جای دنیا درگیری‌ها و کشمکش‌های فراوانی بین گروه‌های مختلف در جریان است و انگار فکر‌کردن به چیزهایی که بین انسان‌ها، اختلاف درست می‌کند، برای انسان‌ها راحت‌تر از فکرکردن به چیزهایی است که ما را در کنار هم جمع می‌کند. این‌جاست که اهمیت تلاش برای رسیدن به صلح و دوستی با دیگران به چشم می‌آید؛ همان چیزی که به آن، زندگی صلح‌آمیز می‌گویند.
خیلی‌ها فکر می‌کنند صلح، فقط نبودن جنگ میان کشورها، آن هم با توپ و تفنگ و موشک است اما این فکر درست نیست؛ صلح و دوستی، هدفی است که همه‌ی افراد باید با تلاش و کوشش روزمره‌ی خود به سمت آن حرکت کنند. برای رسیدن به این هدف، ما باید تفاوت‌های اطرافیانمان را بپذیریم؛ تفاوت‌هایی در رنگ پوست، توانایی‌ها، افکار و اندیشه‌ها و حتی خلق و خوها! باید دست در دست هم، تلاش و در مسیر رسیدن به صلح، به یکدیگر کمک کنیم.
نتیجه‌ی مسابقات آسیایی، تنها مدال‌هایی رنگارنگ برای ایران ما و دیگر کشورها نیست، شاید طلایی‌ترین مدال این دوره از مسابقات، مدال صلح و انسانیت است که باید ملت‌ها بر گردن خویش بیاویزند.
راستی؛ چندی پیش، انیمشین جدیدی به نام «نیروهای طبیعت» (Elemental) از شرکت «والت دیزنی» و «پیکسار» ارائه شد. در این انیمیشن، دو عنصر متضاد آب و آتش تلاش می‌کنند تفاوت‌های هم را بپذیرند و در کنار هم، با عشق و صلح زندگی کنند. پیشنهاد می‌کنم اگر تا حالا این انیمیشن را ندیده‌اید، حتماً وقتی را برای تماشای آن بگذارید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید