• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144982
+
-

تذکرات اعضای شورا/ اورهال حمل‌ونقل ریلی


مهدی اقراریان: بیش از 35درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از 75درصد ناوگان خط‌5 متروی تهران نیاز به اورهال دارند. در چنین شرایطی زیرساخت مترو در مدیریت بحران نه‌تنها مددرسان نیست بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد.

جرثقیل‌های ناایمن در تهران

علیرضا نادعلی: حدود 716تاور‌کرین در تهران وجود دارد که 627مورد تأییدیه ایمنی دریافت کرده‌اند  و 89جرثقیل غول‌آسا، ‌ایمن نیستند‌.
باتوجه‌به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی این جرثقیل‌ها بر امنیت شهروندان، ایمن‌سازی آنها ضرورت دارد.

بی‌اطلاعی مردم از تخفیف عوارض

سیداحمد علوی: شورای شهر مصوبه تخفیف 25درصدی عوارض شهرسازی دارد که اطلاع‌رسانی و تبلیغات این مصوبه ضعیف بوده است؛ چرا‌که نه مردم از چنین تخفیفی مطلع هستند و نه پرسنل آن را اعمال می‌کنند و به همین دلیل شهروندان دچار سردرگمی شده‌اند.

تعیین تکلیف شرح وظایف

نرجس سلیمانی: در جلسه نخست، شورای ششم نکات اساسی را در جایگاه هیأت‌رئیسه موقت با ریاست موقت شورا در میان گذاشته و بر اهمیت شفافیت و بستر آن که علنی و آشکار‌بودن قوانین، مصوبات و فرایندهاست تأکید شده بود.  حالا خواستار همراهی و همگامی شورا در به نتیجه رسیدن این امر بنیادی هستم.

بی‌توجهی به ساختمان‌های تاریخی

مهدی عباسی: متأسفانه شاهد عدم‌بهره‌برداری مناسب شهرداری تهران از ساختمان‌های تاریخی و مرمت‌شده در محله امامزاده یحیی هستیم و لازم است اقدامات مناسب نسبت به رفع مشکلات موجود و فراهم‌کردن زمینه برای احیا و رونق این ساختمان‌ها انجام شود.

 ضرورت ایمن‌سازی بازار تهران

زهرا شمس احسان: ۷۲درصد بناها در بازار بزرگ تهران بیش از ۳۰‌سال و ۴۸‌درصد بناها بیش از ۵۰ سال عمر دارند. بازار تهران به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تجاری - اقتصادی دارای 3 شاخصه فرسودگی مفرط، تراکم جمعیت و بورس فعالیت اصناف مختلف است و ازاین‌رو نیاز به ایمن‌سازی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید