• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144540
+
-

تازه‌های نشر/ مرگی بسیار آرام


رمان کوتاه «مرگی بسیار آرام» نوشته سیمون دوبووار را سیروس ذکاء به فارسی برگردانده است.
مرگی بسیار آرام، کتاب کوچکی است که در آن سیمون دوبووار نویسنده و فیلسوف سرشناس فرانسوی، ایام سخت ابتلای مادرش به سرطان را شرح داده است و از این نظر نوعی زندگینامه خود محسوب می‌شود که به‌صورت داستانی تلخ و دردناک نوشته شده است. دوبووار در جهان فکری متفاوتی با مادرش زندگی می‌کرد؛ او روشنفکری اگزیستانسیالیست بود و مادرش تحصیلکرده یک مدرسه دینی کاتولیک. او نقبی هم به دوران جوانی و نوجوانی خود زده و گاهی اشاره‌ای هم به سارتر، دوست و همفکر برجسته‌اش کرده است. او در جای‌جای این کتاب، بی‌آنکه اصول خود را فراموش کند، در تلاش است تا اختلاف فکری با مادرش را کنار بگذارد و وظایف فرزندی را به‌خوبی به‌جا آورد. نشر ماهی، این کتاب خواندنی را با ترجمه سیروس ذکاء در 128صفحه به بهای 16هزار تومان منتشر کرده است.


  قاضی و جلادش
«قاضی و جلادش» رمانی کم‌حجم، پلیسی و خواندنی از فریدریش دورنمات است که محمود حسینی زاد آن را به فارسی برگردانده است.
در این رمان، کارآگاه برلاخ که از سرطان رنج می‌برد، فقط یک سال فرصت زندگی دارد و به دنبال حل معمای مرگ بهترین افسرش، اشمید و محاکمه‌ جنایتکاری است که سال‌ها پیش با او شرط بسته بود که آدم بکشد، بی‌آنکه قانون بتواند مشتش را باز کند. برلاخ برخلاف قهرمان‌های آمریکایی و اروپایی رمان‌های پلیسی، پیرمردی مریض‌احوال است و اگرچه انتظار مرگ را می‌کشد، ولی سرشار از شور زندگی است. نشر ماهی این رمان پرکشش را در 157صفحه به بهای 17هزار تومان منتشر کرده است.


  آس و پاس در پاریس و لندن
رمان «آس و پاس در پاریس و لندن» نوشته جورج اورول‌ را بهمن دارالشفایی به فارسی برگردانده و از سوی نشر ماهی منتشر شده است. این اثر، نخستین کتابی است که از اورول منتشر شده است. او برای چاپ این کتاب، دردسرهای زیادی کشید. 2ناشر آن را رد کردند و حتی نویسنده نسخه دستنویس را به دوستی داد تا آن را بسوزاند. این رمان، روایتِ اورول است از مقطعی فلاکت بار از زندگی‌اش در پاریس و لندن، دورانی که در کنار آدم‌های فرودست جامعه زندگی می‌کرد و برای امرار معاش تن به هر کاری می‌داد، گرچه شهوت اورول به رمان‌های «مزرعه حیوانات» و «1984» است، اما بعضی از طرفدارانش کتاب حاضر را خواندنی‌ترین اثر او می‌دانند.
این رمان 240صفحه‌ای با شمارگان 1500نسخه، به بهای 37هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید