• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141846
+
-

نکته بازی/منت نگذاریم


در حرف و کلام، همه معتقدند کمک به تیم ملی وظیفه تمام اهالی فوتبال است و ارزشی بسیار بالا دارد، اما در عمل یا شاهد همکاری چندانی نیستیم، یا آقایان مدام منت می‌گذارند. الان یحیی گل‌محمدی برای چندمین بار مصاحبه کرده و گفته ما به تیم ملی کمک کردیم، فدراسیون باید هوای‌مان را داشته باشد و از این حرف‌ها. کل کمک پرسپولیس به تیم ملی هم این بوده که کریم باقری را در اوقات بیکاری داده‌اند به آن تیم. معلوم نیست اگر یحیی به جای برانکو بود، بدون 6 ملی‌پوش در جام حذفی به قشقایی می‌باخت و سوژه خنده می‌شد چه می‌کرد. اینکه باید به پرسپولیس به‌عنوان تنها نماینده ایران در آسیا کمک شود قابل هضم است، اما خداوکیلی اینقدر سر تیم ملی منت نگذارید. این حرف‌ها قشنگ نیست.

سرمربی که داشتند...
مدتی بود که زمزمه‌هایی در مورد احتمال پیوستن مسعود شجاعی به نساجی به گوش می‌رسید. این ماجرا نهایتا قطعی شد و هافبک 37ساله و پیشین تیم ملی کشورمان به عضویت باشگاه مازندرانی درآمد. این وسط به‌خاطر افت کیفی مسعود و اتفاقاتی که فصل گذشته برای او رخ داده، حضور او در نساجی دستمایه شوخی‌های مجازی زیادی شد. به‌عنوان مثال یک نفر برای شجاعی توییت کرده بود: «در ایران فوتبال باید از بازیکنان خداحافظی کند» و البته کامنت دیگری هم که زیاد دیده می‌شد این بود: «مگر نساجی سرمربی نداشت که شجاعی رفت آنجا؟»  اشاره این طعنه به‌مدت نه‌چندان کوتاهی است که شجاعی فصل گذشته به‌عنوان سرمربی تراکتور فعالیت کرد. حالا باید دید او در بازگشت به زمین سبز، جواب منتقدان و طنازان را می‌دهد یا نه.

حرف مرد یکی است
آقا بهترین مصداق برای ضرب‌المثل «حرف مرد یکی است» می‌دانید چیست؟ همین اعلام زمان ورود VAR به فوتبال ایران. 3 سال پیش که هنوز علیرضا فغانی در ایران بود و کمک‌داور ویدئویی ساخت وطن را تست کرد، گفتند این فناوری در «نیم‌فصل» وارد لیگ می‌شود. 2 سال پیش هم گفتند در «نیم‌فصل» این اتفاق می‌افتد، پارسال هم همین را گفتند و حالا که در آستانه شروع لیگ بیست‌ویکم قرار گرفته‌ایم، باز هم می‌گویند از «نیم‌فصل» VAR در لیگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خب البته مهم هم نیست که بعضی ورزشگاه‌های ما حتی نور کافی و چمن طبیعی هم ندارد. مهم این است که در «نیم‌فصل» کمک‌داور ویدئویی وارد می‌شود و لابد همه تیم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. امسال هم اگر نشد عیبی ندارد؛ ان‌شاءلله «نیم‌فصل» لیگ بعد...



 

این خبر را به اشتراک بگذارید