• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 مهر 1401
کد مطلب : 173664
+
-

نگذاریم جریان نفوذ ، وحدت شیعه و سنی را برهم زند

باید جلوی عناصر نفوذ که می‌خواهند همپای دشمنان قدیمی نظام، وحدت ملی و وحدت شیعه و سنی را زیر سؤال ببرند، بایستیم

گزارش
نگذاریم جریان نفوذ ، وحدت شیعه و سنی را برهم زند

قومیت‌ها و مذاهب در جوامع هم به‌عنوان پیشران توسعه سیاسی و فرهنگی، هم عنصر تقویت‌کننده توان ملی محسوب می‌شوند و هم می‌توانند پاشنه آشیلی باشند که دستاویزی برای توطئه دشمنان شوند. در هنگامه هفته وحدت پرداختن به موضوع همگرایی بین اقوام و مذاهب در صدر مباحث و محافلی است که این روزها آشوب‌ها و اغتشاشات را یک‌بار دیگر تجربه می‌کنند. کافی است اتفاقات اخیری که در سیستان و بلوچستان و کردستان و دیگر شهرها افتاد را مرور کنیم. خواهیم دید که چگونه دشمنان این مرز و بوم موضوع شیعه و سنی و کرد، بلوچ و فارس... را بستری برای جریان‌سازی‌ علیه نظام کردند. در ماجرای مهسا امینی آنها موضوع کردیت را مسئله ساختند و اینگونه ابراز کردند که مثلاً جمهوری اسلامی با کردها مشکل دارد و از اساس آنها را در حاشیه می‌گذارد؛ رسانه‌های آن ور آبی هم با تاسی از ادبیات صهیونیستی و آمریکایی چنان این موضوع را پر و بال دادند که به‌خوبی می‌توان فهمید چگونه از پس این جریان، پروژه تجزیه و خدشه بر وحدت ملی را نشانه گرفته بودند. در ماجرای زاهدان و آشوب‌هایی هم که اتفاق افتاد دیدیم چگونه دشمن و عناصر دست نشانده آنها برنامه لیدرهای خود مبنی بر تجزیه‌طلبی، خدشه بر وحدت بین شیعه و سنی و وحدت ملی را دنبال می‌کردند. این در حالی است که در سیستان شهدای بسیاری را سراغ داریم که تقدیم انقلاب شدند که اتفاقا سنی مذهب بودند و البته که خاری بر چشم آنهایی بودند که جدایی بین شیعه و سنی را می‌خواستند. بسیجی شهید ناصر براهویی و شهید سعید برهان زهی‌ریگی ازجمله این شهدا بودند. به تعبیر مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند که می‌خواهند مسلمانان را به جان هم بیندازند و آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکا بریزند.در واقع پس‌زمینه آنچه روی داد پروژه نخ‌نما شده تجزیه و خدشه بر وحدت بین شیعه و سنی و قومیت‌ها در ایران است که البته چند سالی است مخالفان و دشمنان ایران آن را دنبال می‌کنند.

هوشیار باشیم
آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همواره از ابزار تفرقه برای پیش بردن اهداف خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند. البته این راهبرد تنها در ایران نبوده است. زمانی که آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان هم بودند طوری توطئه می‌کردند که دستاورد آن به جای مرگ بر آمریکا، مرگ بر شیعه و مرگ بر سنی باشد. در واقع شیعیان و اهل تسنن را به جان هم می‌انداختند و خود ممالک را به تاراج می‌بردند. آنها از اصلی‌ترین آموزه اسلام که وحدت است استفاده می‌کنند و دقیقا از همین نقطه ضربه را می‌زنند. به قول احمد وحیدی، وزیر کشور دشمنان دلشان به حال بلوچ و سیستانی شیعه و سنی نسوخته است.بنابراین باید جلوی دشمن را بگیریم چرا که از این اوضاع فقط دشمن سود می‌برد. مولوی نعمت‌الله مشعوف، روحانی اهل سنت هم معتقد است که مشترکات شیعه و سنی آنقدر زیاد است که می‌تواند ما را بیش از همیشه به همدیگر نزدیک کند و به همین دلیل دشمن تضعیف ملت ایران و اقوام و مذاهب گوناگون را هدف قرار داده است. البته دشمنان چون کوردل هستند نمی‌بینند که شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در روز 28صفر و رحلت پیامبر(ص) چگونه در کنار هم عزاداری کردند یا چگونه اجتماع اربعین تجلی وحدت بین آنها می‌شود. در واقع آنقدر مشترکات بین شیعه و سنی زیاد است که اگر بخواهند هزاران بار برای تضعیف آن راهبردنویسی کنند باز هم نمی‌توانند تمام آنچه هست را نابود کنند. هر چند باید هوشیار بود و مثل ماجرای مهسا امینی غافلگیر نشد و بر ماجراهای زاهدان هم چشم‌پوشی نکرد. به باور سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور امور مجلس امروز دشمنان اسلام به‌دنبال ایجاد دوگانگی شیعه و سنی هستند که تنها با وحدت و اتحاد می‌توان این نقشه شوم آنها را خنثی کرد. به اعتقاد مرتضی شکری، کارشناس سیاسی باید اشتراکات را شناخت و همواره اختلافات را به‌خوبی مدیریت کرد تا دشمن نتواند سوءاستفاده کند. به‌عبارت دیگر باید همواره بر اصل وحدت و هویت اسلامی تأکید و پافشاری کرد.

جریان نفوذ را قطع کنیم
در دوران دفاع‌مقدس و خلق حماسه بزرگ آن، همه اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی از سراسر کشور در کنار هم بودند و از سرزمین خود دفاع کردند.این دستاورد بزرگی است که دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند تحمل کنند. همین موفقیت‌هایی هم که کشورمان در یک سال اخیر در توسعه روابط با همسایگان و اخیرا عضویت در پیمان شانگهای به دست آورده سبب شده تا امروز دشمن با ایجاد فتنه و آشوب نگذارد کام مردم شیرین شود.چرا راه دور برویم! داعش را که آمریکا و اسرائیل ساختند، چه کسانی نابود کردند؟ این گروهک با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی با کشتار مسلمانان به راه افتاد اما رزمندگان ما از هر دو مذهب و در قالب تیپ‌های فاطمیون، زینبیون و... تحت فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار هم به مقابله با آن پرداختند و به پیروزی رسیدند. مهدی عرب صادق، کارشناس مسائل سیاسی بر این باور است که این روزها باید مراقب نفوذی‌های مذهبی باشیم که با تحریک و تهییج احساسات دینی آتش اختلاف بین شیعه و سنی را شعله‌ور نسازند و امروز تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ وحدت است و هرکس غیراز این عمل کند ابزار دست و عامل بی‌مزد و مواجب دشمن است و باید امتداد این حرکات بررسی شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند جریان نفوذ جدی است؛ و آنچه می‌تواند بین شیعه و سنی امروز تفرقه ایجاد کند نفوذ است. باید نفوذشناس و جریان‌ساز باشیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید