• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128520
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ بحران در همسایگی پاکستان


نیویورک‌تایمز در گزارشی با بررسی وضعیت امنیتی در پاکستان نوشته که خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان می‌تواند به‌پا گرفتن گروه‌های تروریستی در پاکستان منجر شود. این روزنامه درعین‌حال نوشته که خروج آمریکا از افغانستان برای سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) اتفاقی مهم و ارزشمند است؛ چرا که هر چه باشد پاکستان از طریق حکومت طالبان پیش از هجوم آمریکا به افغانستان، نفوذ خود را در کشور همسایه بسط داده بود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
8کشته در تیراندازی ایندیاناپولیس


روزنامه وال‌استریت ژورنال تصویر نیروهای امدادی در حال انتقال جسد یکی از قربانیان تیراندازی در انبار شرکت پست فدکس در شهر ایندیاناپولیس آمریکا را منتشر کرده است. این تیراندازی ۸ کشته و ۴ زخمی به جا گذاشت و مهاجم هم خودکشی کرد. او یکی از کارکنان سابق شرکت فدکس بوده است. این سومین تیراندازی مرگبار در 3‌ماه گذشته در آمریکاست. تاکنون در سال‌جاری بیش از ۱۲ هزار نفر به ضرب گلوله در این کشور کشته شده‌اند.

روزنامه ستردی استار [کانادا]
کانادا در بحران کرونا


روزنامه ستردی استار چاپ تورنتو در مورد افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در ایالت اونتاریو هشدار داده و از مردم و دولت خواسته برای کنترل این وضعیت اقدام فوری کنند. اونتاریو  ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۸ درصد جمعیت کانادا را شامل می‌شود. با ورود گونه انگلیسی کرونا به کانادا، شمار مبتلایان در هر روز در اونتاریو از مرز 5هزار نفر گذشته؛ وضعیتی که مسئولان را با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه کرده است.

روزنامه گاردین [انگلیس]
زنان باردار می‌توانند واکسن کرونا بزنند


دولت انگلیس اعلام کرد به زنان باردار، واکسن کرونا ساخت فایزر یا مدرنا تزریق می‌کند. این تصمیم پس از آن اعلام شده که در آمریکا بیش از 90هزار زن باردار واکسینه شده‌اند و هیچ علائم حادی در آنها بروز نکرده است. به نوشته گاردین، سالانه 700هزار زن در انگلیس زایمان می‌کنند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید